آیا دو طیف اصولگرا یا اصلاح‌طلب برای عدم حضور رقیب در مجلس دهم فعالیت می‌کنند؟

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از جلوگیری طرف مقابل‌شان برای حضور در مجلس دهم را انکار می‌کنند اما برخی از رسانه‌ها این مطالب را مطرح می‌کنند که جای بررسی و تامل دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب مطلبی در رابطه با رسانه‌های اصولگرا منتشر شد مبنی بر اینکه اعضای این جریان حرکت‌هایی را انجام می‌دهند تا از ورود اصلاح‌طلبان به مجلس جلوگیری کنند. با بررسی عملکرد بعضی از اصولگرایان شاید این برداشت شود که این طیف قصد دارند تا از ورود اصلاح‌طلبان جلوگیری و حضور کمرنگ‌ آنها را در مجلس دهم تقویت کنند.

در این روزنامه مطرح شده بود که اصولگرایان با استفاده از اتفاقات سال 88، تلاش می‌کنند تا از ورود اصلاح‌طلبان به مجلس بکاهند اما باید بدانند همانطور که نمی‌توان تمامی اصولگرایان را از یک قماش دانست، اصلاح‌طلبان هم از این قاعده مستثنا نیستند.

با پیگیریهای ما از برخی اصولگرایان، آنان این نظریه را رد و ادعا کردند که اصلاح‌طلبان قصد دارند با یکی دانستن اصولگرایان آنها را با مشکل مواجه کنند، به صورتی که اگر دولت نهم و دهم اشتباهاتی داشت، آنها را به تمامی اصولگرایان نسبت دهند تا حضور این جریان در مجلس دهم کمرنگ شود، با وجود اینکه احمدی‌نژاد تاکنون اعترافی به تعلق به جریان اصولگرایی نکرده است.

در همین راستا سید کمال سجادی در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران می‌گوید: ما معتقدیم اصلاح‌طلبان رقبای ما هستند و لذا قطعا باید در صحنه حضور داشته باشند چرا که رقبای خوب می‌توانند انتخابات را زنده‌تر، پرشورتر و با هیجان بیشتر و با درجه مشارکت بالا برگزار کنند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه ما علاقه‌ای نداریم که اصلاح‌طلبان در صحنه حضور نداشته باشند، ادامه می دهد: بدون حضور اصلاح‌طلبان، رقابتی وجود ندارد در حالیکه باید رقابت سالمی بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان وجود داشته باشد.

سجادی بیان می کند: فیلتر شورای نگهبان برای تعیین صلاحیت‌ها معیارهای مشخصی دارد زیرا همانطور که بعضی از اصولگرایان رد صلاحیت می‌شوند صللاحیت برخی اصلاح‌طلبان نیز رد می‌شود.

وی با تأکید براینکه هرگز قاعده‌ای وجود نداشته که اصلاح‌طلبان به طور کامل رد صلاحیت شوند تا عرصه انتخابات برای اصولگرایان باز باشد، ادامه می دهد: ما علاقمندیم اصلاح‌طلبان با تمام قوا وارد انتخابات شوند تا دو جناح کلاسیک و سنتی به نام‌های اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با یکدیگر رقابت کنند چرا که حضور دو جریان، انتخاباتی عادلانه با درجه مشارکت بالا که همه صلاحیت درآن دخیل باشند، ایجاد می‌کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس برخی ادعاها، اصولگرایان تلاش می‌کنند تا اصلاح‌طلبان نتوانند از تمام ظرفیتشان در انتخابات استفاده کنند از این رو سران اصلی اصلاح‌طلب را به اتفاقات سال 88 وصل می‌کنند، بیان کرد: چنین موضوعی صحت ندارد، اتفاقا این کار را رسانه‌های اصلاح‌طلب انجام می‌دهند به صورتی که اشکالات دولت قبل را به پای تمام اصولگرایان می‌نویسند در حالی که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق، تاکنون نگفته که یک اصولگرا است.

سجادی با اشاره به اینکه چنین خطی در مطبوعات و رسانه های اصولگرا وجود ندارد که افراد را تخریب و یا تضعیف کنند، تصریح کرد: در مقابل، خطی در رسانه‌های اصلاح‌طلب وجود دارد تا به تشتت در بین اصولگرایان دامن بزند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه متاسفانه دستور روز اصلاح‌طلبان این است که تفرقه را در بین اصولگرایان دامن بزنند، گفت: این در حالیست که ما از اصلاح‌طلبان بعنوان رقیب حمایت کرده‌ایم و معتقد هستیم باید در صحنه انتخابات اصولگرایان با اصلاح‌طلبان رقابت کنند.

سجادی با بیان اینکه رقابت باید سالم، عادلانه، انسانی، اسلامی و اخلاقی باشد و اصول بازی‌ سیاسی به خوبی رعایت شود، گفت: سعی‌ ما بر این است که بین خودمان شورای هماهنگی ایجاد کنیم، ما قطعا کارهای غیراخلاقی که بخواهیم رقیب را از صحنه خارج کنیم، انجام نمی‌دهیم.

همچنین میرزابابا مطهری نژاد عضو اصلاح طلب حزب مردم‌سالاری هم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان پس از انتخابات 92 نسبت به اصلاح‌طلبان جنگ روانی ایجادکرده‌اند، گفت: رقابت در جهت نهادینه شدن فعالیت حزبی در جامعه یک اصل است لذا اینکه در زمانی که اصولگرایان در قدرت بودند، نسبت به اصلاح‌طلبان کم‌لطفی کرده باشند و در مدیریت‌ها و سمت‌ها به جای توانمندی‌ها خطوط را دخیل کرده باشند جای نقد دارد، اما نمی‌توان آن را یک جریان هدایت شده منظم تلقی کرد و این حرف درست نیست.

در نهایت و با بررسی بیشتر، اصلاح‌طلبان این نظریه را رد کردند و معتقد نبودند که اصولگرایان قصد منحرف کردن این جریان را از ورود به مجلس دارند لذا بدیهی است که رسانه‌ها و مطبوعات با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دهم نباید بر گسترش اختلافات کمک کنند، چرا که تمامی این اختلافات به ضرر کشور و ملت است و رسالت رسانه این است که در کارهای بی‌ارزش اقدامی نورزد و به برقراری آرامش در جامعه کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار