کشف 92 درصد جرائم اينترنتي توسط پليس فتا

رئيس پليس فتا کردستان از کشف 92 درصدي جرائم واصله به پليس فتا استان طی چهار ماهه سال جاري خبر داد.

کشف 92 درصد جرائم اينترنتي توسط پليس فتابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ " فرامرز شاکري " اظهارداشت : توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات و نيز استفاده از اين امکانات در امور مختلف اقتصادي و اجتماعي و نيز توسعه خدمات الکترونيک مانند بانکداري و تجارت الکترونيک، بستر و زمينه هايي براي افراد سودجو و متهمان فراهم کرده است. 

وي در خصوص اهداف پليس فتا، گفت: صيانت از هويت ملي، ديني و ارزش هاي اسلامي و انساني جامعه در فضاي تبادل اطلاعات، حفظ و صيانت از اموال، منافع، اسرار و اقتدار ملي در فضاي مجازي، حفظ حريم خصوصي و آزادي هاي مشروع در جامعه از جمله اين اهداف است و وظيفه و رسالت اصلي آن رسيدگي به جرائم فضاي سايبري از طريق پيش بيني، پيشگيري و کشف جرم است. 

رئيس پليس فتاي استان با بيان اينکه رويکرد پليس فتا رويکردي اجتماعي ، آموزشي و فرهنگي است اضافه کرد: در اداره تشخيص و پيشگيري پليس فتا نيز تلاش مي شود با حضور کارشناسان در بين جوامع هدف، موانع، تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي و راهکارهاي مقابله با آن ها آموزش داده شود تا پيشگيري هاي اجتماعي محقق شده و جرائم اجتماعي کاهش يابد. 

سرهنگ شاکري در ادامه به تاثير گذاري اقدامات پيشگيرانه اجتماعي از ابتداي تشکيل پليس فتا 
اشاره کرد و گفت :با توجه به برگزاري کلاس هاي آگاهسازي و اطلاع رساني تهديدات و آسيب هاي فضاي مجازي در بين جوامع هدف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27درصد با کاهش جرايم در حوزه سايبري مواجه بوده ايم. 

وي با بيان اينکه فضاي مجازي و الکترونيک بسيار خطرناک تر از فضاي حقيقي و داراي گستره بيشتري است، به شهروندان هشدار داد: فضاي مجازي آسيب هاي شديدي را مي تواند همراه داشته باشد و هر آنچه که از افشاي در فضاي حقيقي مي ترسيم، بايد در فضاي مجازي آن را رعايت کنيم و از دسترسي ديگران به آن جلوگيري کنيم. 

رئيس پليس فتا استان کردستان در بخش ديگري از سخنان خود عنوان داشت:ضريب نفوذ اينرتنت در استان کردستان بر اساس آمارهاي منتشر شده رسمي 70 درصد مي باشد که مردم استان 3 درصد کمتر از ميانگين کشوري از اينترنت استفاده مي کنند. 

وي خاطرنشان کرد: پليس فتاي استان کردستان موفق شد در چهارماهه ابتداي سال جاري، بيش از 92 درصد جرائم و پرونده هاي واصله را کشف کرده و در اين رابطه تعداد 44 نفر مرد و 7 نفر زن دستگير را دستگير کند. 

این مقام مسوول گفت : بيشترين جرايم فضاي مجازي حوزه استان مربوط به برداشت غير مجاز با 38 درصد ، هتک حيثيت و نشر اکاذيب با 24 درصد ، انتشار فيلم و عکس خانوادگي با 12 درصد مي باشد.ارزش ريالي مکشوفه برداشت هاي غير مجاز قريب به 2 ميليارد ريال مي باشد. 

رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان بر ضرورت ارتقاء ضريب امنيتي سيستم ها تأکيد و به شهروندان توصيه کرد: با مراجعه به سايت www.cyberpolice.ir و بهره مندي از هشدارها و راهنمايي هاي آن، ضريب امنيتي سيستم خود را بالا برده و اجازه سوء استفاده به هکرها و افراد سودجو را ندهند و بسترهايي که زمينه ساز وقوع جرائم است را از بين ببرند.و در صورت نياز با شماره تلفن 2185915 کارشناسان اداره تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري اين پليس تماس حاصل نمايند. 

رئيس پليس فتاي استان کردستان گفت:با توجه به اينکه حدود 45 درصد جرايم فضاي مجازي مربوط به شبکه هاي اجتماعي مي باشد به کاربران اين شبکه ها توصيه کرد اولاً از شبکه هاي اجتماعي ايراني و بومي استفاده نمايند و در ثاني مصاديق جرايم رايانه اي را مورد مطالعه قرار دهند تا با جرايم فضاي مجازي آشنايي پيدا نمايند. 


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار