زنگ خطر جدی در افزایش اعتیاد بانوان در کشور

یک نماینده مجلس گفت:‌ افزایش آمار اعتیاد و کارتن خوابی در بانوان کشور زنگ خطری جدی در کشور است.

عباس صالحی عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: تمامی سازمان‌ها موظف هستند با برنامه ریزی منسجم معضل افزایش آمار اعتیاد و کارتن خوابی در میان بانوان را طرف کنند.

وی گفت: متاسفانه در خصوص مواد مخدر و تلفات ناشی از آن مخفی کاری وجود دارد، در حالی که این مسئله باید به طور واضح مطرح شود تا خانواده‌ها از مبتلا شدن فرزندان خود به این مواد جلوگیری کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر موظف است اقدامی را که تاکنون در خصوص مبارزه با مواد مخدر انجام داده است، شفاف سازی کند.

صلاحی ادامه داد: عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت مبارزه با این ماده تا کنون مشخص نبوده و تنها راه کار مفلید این سازمان ارائه آمار و گزارش سالیانه از مبتلایان و مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر است.


*افزایش 16 درصدی مصرف دخانی در کشور

وی بیان کرد: مصرف مواد دخانی در کشور از 4 به 20 درصد رسیده که عوارض ناشی از آن فاجعه است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برخورد قضایی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر بازدارنده نبوده و در مجموع در مبارزه با مواد دخانی موفق عمل نکرده‌ایم.

صلاحی در پایان افزود: تمامی دستگاه‌ها جهت رفع و مبارزه با مواد مخدر باید همکاری داشته باشند و تنها با مقصر دانستن یک سازمان یا نهاد به نتیجه‌ای نخواهیم رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار