در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چالش میان واشنگتن، لندن

یک منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان اظهار داشت: بعد از توافق هسته ای ایران و 5+1 این کشورها هرکدام بدنبال منافع خود هستند چرا که به خوبی به نقش ایران در منطقه از جمله در مسئله سوریه واقف هستند.

یک منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون سفر هاموند و بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان، اظهارداشت: این کشور ذاتش براساس پیشینه تاریخی آن‌ها شکل گرفته است و این مسئله در سیاست آن‌ها نیز وجود دارد و قطعا در سیاست های خود منافعش را در نظر می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسترهای لازم در انگلیس با فضا سازی رسانه‌های آن‌ها آماده شده است افزود: در ایران فضا پیرامون این مسئله به دلیل اینکه کمی دیر و شاید بسته اعلام شد، سنگین است.

این منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان  با تاکید بر بیانات اخیر مقام معظم رهبری تصریح کرد: براساس بیانات رهبری انقلاب غربی ها به دنبال نفوذ در ایران و اجرای سیاست هایشان هستند اما  انگلیس باید بپذیرد که دوران حاکمیتش گذشته و ایران کشوری مستقل است و رهبری فرزانه ایران اجازه نفوذ سیاست های غربی ها را نمی‌دهند چراکه غربی ها به بهانه توافق اخیر هسته ای به دنبال نفوذ در کشورمان هستند.

وی ادامه داد: از نگاه دیگر این مسئله و سفر مقامات غربی بعد از توافق اخیر به نوعی به نفع جمهوری اسلامی ایران است چرا که این تحرکات میان اتحادیه اروپا و آمریکا شکاف می اندازد و آمریکایی ها به این سفر فکر میکنند که به شدت از اروپایی ها عقب افتاده اند.

این منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان  با بیان اینکه ایران یک نقطه قدرت و مثبت در منطقه است خاطرنشان کرد: در این مسئله دست بالا با جمهوری اسلامی ایران است و ما باید معادله را خوب بازی کنیم  و از این منظر سفر وزاری خارجه به نفع ما و منافع ملی است چرا که در اتحاد خبیثانه آنها شکاف ایجاد میکند.

وی افزود: این سفرها به نوعی تضمینی برای اجرای توافق است چراکه آمریکایی ها به تنهایی نمي‌توانند آن را لغو کنند.

این منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان  اظهار داشت: بعد از توافق هسته ای ایران و 5+1 این کشورها هرکدام بدنبال منافع خود هستند چرا که به خوبی به نقش ایران در منطقه از جمله در مسئله سوریه ...واقف هستند.

وی تصریح کرد: ما قدرت این را داریم که انگلیس و امریکا را به چالش بکشیم،منبع تامین قدرت ایران مردم هستند که همواره پشتوانه نظام بوده و هستند.

این منبع آگاه در وزارت خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: انگلیسی ها به دنبال بسته شدن سفارتشان نبوده و نیستند و البته خوی استکباری خودشان را دارند  اما باید بدانند دوره های پیش گذشته و مجبور به پذیرش واقعیت ایران هستند و انگلیس نیز باید بپذیرد دوران قاجاری به سر آمده است.

وی در پایان تاکید کرد: اتحادیه اروپا و خصوصا آمریکا هزینه زیادی برای رژیم نامشروع رژیم صهیونیستی کرده اند و خودشان هم از این مسئله خسته شده اند به همین دلیل باید واقعیت قدرت ایران بپذیرند.

انتهای پیام/
برچسب ها: انگلیس ، ایران ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار