عباس رافعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فرهنگ پاک ایرانی در سینمای ایران پتانسیل‌ جهانی شدن دارد

فیلم‌های سینمایی ایران خانوادگی است و ساخت آن به گونه‌ای است که برای اکران بین‌المللی محدودیت سنی ندارد.

عباس رافعی کارگردان و تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضور فیلم‌های سینمای ایران در جشنواره‌های خارج از کشور گفت: حضور فیلم‌های سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی یک قیاس فرهنگی هنری است و باید تلاش شود که از طریق فیلم‌ با مخاطبان خارج از ایران ارتباط برقرار کنیم. در سینمای ایران به دنبال فیلم‌های بهتر هستیم که به این جشنواره‌ها ارائه دهیم و در خارج از ایران به اکران بگذاریم.

وی افزود: از آنجا که سینمای ما یک سینمای پاک و منظمی است، تمام سنین در خارج از کشور می‌توانند بیننده فیلم‌های ایرانی باشند و این موضوع می تواند یک رشد اقتصادی نیز به همراه داشته باشد.

رافعی تصریح کرد: فیلم‌های ایرانی مانند فیلم‌های خارجی دارای رده‌بندی سنی نیستند اما فیلم‌های خارجی برای سنین خاص ساخته می‌شود و محدود به مخاطبان خاص می‌شو که این موضوع به هیچ‌وجه خوشایند نیست. خوشبختانه سینمای ایران بدین شکل نیست. در واقع سینمای ایران یک سینمای خانوادگی است که ما از طریق اکران فیلم‌های سینمای ایران در جشنواره‌های برون مرزی، خانواده‌های ایرانی و سینما ایران را به دنیا معرفی می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سعی ما بر این است که فیلم سینمایی«فصل فراموشی فریبا» را در جشنواره مونترال کانادا شرکت دهیم. تلاشمان برای فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور به خصوص در آمریکاست که با مدیر پخش بن بهمنی مذاکره کردیم.

لازم به ذکر است؛«فصل فراموشی فریبا» راوی زندگی زنی است که گذشته نامتعارفش سایه بر زندگی عاشقانه‌اش انداخته ... و هنرمندانی چون: ساره بیات، امین زندگانی، شهین تسلیمی، عباس شجاعی، هومن کیایی، ژیلا آل‌رشاد، ژیلا شاهی و ... ایفای نقش کرده‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار