آیا قانون توان برخورد با بدحجابی را دارد؟

موضوع حجاب به واسطه ی"طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب" که توسط نمایندگان مجلس پیگیری می شود، بحث مبارزه با بی حجابی را پررنگ تر کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان:این روزها موضوع حجاب و عفاف به یکی از بحث های داغ و پر مخاطب رسانه ها تبدیل شده است. البته سابقه ی این موضوع به ماجرای گشت ارشاد برمی گردد که جنجال ها و حرف و حدیث های زیادی را در پی داشت.
 
هم اکنون نیز موضوع حجاب به واسطه ی"طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب" که توسط نمایندگان مجلس پیگیری می شود مورد دقت قرار گرفته است. راجع به طرح مذکور باید گفت این طرح در سال 1393 آماده شده و البته هنوز در مجلس شوراي اسلامي به تصویب نهایی نرسیده است. مهمترین بخش این طرح که مورد انتقاد برخی قرار گرفته است جریمه صد هزار تومانی برای کشف حجاب در وسایل نقلیه و كسر از حقوق مستخدمان دولت براي رعايت نكردن حجاب اسلامي است.
 
 
در این زمینه باید گفت جرم انگاری کشف حجاب اتفاق تازه ای نیست و به لحاظ حقوقی، موضوع کشف حجاب به صراحت در تبصره ماده 638 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی(قانون تعزیرات) مصوب 1375، مورد اشاره ي قانونگذار قرار گرفته است. این ماده چنین مقرر کرده است؛ «هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ده روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم می‌شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند ، فقط به حبس از 10 روز تا 2 ماه یا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد. تبصره- زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»
 
 
ملاحظه می شود هم اکنون رعایت نکردن حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی مجازات حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا پرداخت جریمه از پنج هزار تا پنجاه هزار تومان را در بر دارد.  بنابراین علت اینکه عده ای جنجال به پا کرده اند مشخص نیست؟ و طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب صرفا کشف حجاب در وسایل نقیه را به عنوان یک تخلف رانندگی در نظر گرفته و مجوز صدور قبض جریمه صد هزارتوماني، برای این دسته از افراد به ماموران راهنمایی و رانندگی داده شده است.
 
همچنين رعايت نكردن حجاب اسلامي توسط مستخدمان دولت دقيقا در بند 20 از ماده8 قانون رسيدگي به تخلفات اداري مصوب سال 1372 به عنوان يك تخلف اداري در نظر گرفته شده و در طرح صيانت، مطلب جديدي اظهار نشده است.
 
لازم به ذکر است راجع به موضوع عفاف و حجاب، قانونی مشخصا با این نام وجود ندارد لکن مصوباتی در اين زمينه به تصویب مراجع قانونی رسیده است. قانونی تحت عنوان «نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباسهایی که استفاده از آنها در ملأ عام خلاف شرع است یا عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند» در سال ۱۳۶۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سال 1376 به ریاست سید محمد خاتمی، مصوبه ای تحت عنوان «اصول و مباني و روشهاي اجرايي گسترش فرهنگ عفاف» و در سال 1384 به ریاست محمود احمدی نژاد مصوبه ای با عنوان «راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف» به تصویب رسانده است.
 
 
در حال حاضر بی حجابی يا بد حجابي ابعاد مختلفی پیدا کرده است. از جنبه های فرهنگی و دینی این موضوع گرفته که یک اصل مسلم دینی را نقض می کند تا ابعاد سیاسی بی حجابی که به شیوه ای برای اعتراض به نظام سیاسی تبدیل شده است و یا ابعاد اقتصادی آن که زمینه سوء استفاده تبلیغاتی تولیدکنندگان و طراحان پوشاک را برای کسب سود و منعفت به همراه داشته است.
 
 
از همين رو نظام جمهوری اسلامی ایران كه یک حکومت دینی و مبتنی بر اصول اعتقادی و مکتبی است در اين زمينه تكليف دارد، چنانچه در بند اول از اصل سوم قانون اساسی، حكومت جمهوري اسلامي موظف به «ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» می باشد. لذا اینکه حکومت در زمینه بی حجابی و بد حجابي منفعل و ساکت باشد اساسا پذیرفته نخواهد بود.
 
البته منكر اين مطلب نيستيم كه شيوه و كيفيت مقابله با اين معضل بسيار مهم است، چه اينكه به كار گيري يك شيوه بد، منجر به برداشت غلط و افراطي از دين خواهد شد. ضمن اينكه در زمينه ترويج حجاب و ساير مسائل از اين دست، فرهنگ سازي و ايجاد بينش صحيح در اولويت است لكن گاهي حكومت مجبور به استفاده از ساير شيوه ها نيز مي شود.
 
 
حكومت اين اختيار را دارد در قالب عمل به امر به معروف و نهي از منكر نهادي را براي مقابله با بد حجابي و يا ساير منكرات تاسيس كند و يا اينكه از طريق تصويب قانون، مجازات هاي تعزيري از قبيل جرايم نقدي، حبس و ...  براي مقابله با اين معضل در نظر بگيرد.
 
 
و آخرين مطلب اينكه حكومت مكلف به برخورد با همه مصاديق منكر و فساد است و به عنوان مثال مقابله با معضل رشوه خواري در منافات با رسيدگي به معضل بد حجابي نخواهد بود و حكومت در مورد همه ي اين موضوعات، تكليف دارد.
 
 
منبع:فرهنگ
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
بایدبابدحجابی برخورد جدی شود.
Iran (Islamic Republic of)
يک نفر
۲۳:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
کسي برخوردي با اين بي حجابی هانمیکنه. وروز به روز بدترهم ميشه اوضاع ومعلوم نسيت تاکجاقراره پيش بره.
Iran (Islamic Republic of)
يک نفر
۱۴:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خواهران خيلي هامثل شمابوده اند ورفته اند ودرآتش جهنم دارن ميسوزن،شماهم خواهيد رفت پس منتظرجواب باشيد.دو روز زندگي ارزشش رونداره. والا اگه براي آقايوون خودتون رو اين طورميکنيد اين رو بدونيد که هيچ آقايي ازاين جور بدحجاب هاخوششون نمياد،


زيبايي حجابتون رو به چيزهاي الکي نفروشيد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باید کار فرهنگی بشه.این حجاب با کار فرهنگی غرب داره میره و با کار فرهنگی برمیگرده
علاوه بر اون مشکلات اقتصادی و نبود کار جوونا رو بیکار کرده که خودش جلوی ازدواج به موقع رو میگیره و به وضع موجود دامن میزنه. و ....
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
فقط بحث حجاب مونده مشکلی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
متاسف شدم واس اون عده از دوستانی ک اینجا نظر دادن حجاب یه چیز شخصیه.وقنی بیحجابی باعث به گناه افتادن دیگران،افزایش طلاق،افزابش بی بندوباری وهزاران فساد تو جامعه میشه چطور دم از شخصی بودنش میزنین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خیلی عجیب و جالبه! توی یه کشور مسلمون.توی یه کشوری که هشتاد درصد مردم مسلمان وشیعه هستن و دوست ندارن که نوامیسشون شاهد این جور صحنه ها و این نوع از بد حجابی باشن و تحت تاثیر این ناهنجاری اخلاقی قرار بگیرن یه عده که در اقلیت خیلی کوچکی هستن(بدحجابها) میخان عقیده و نظر و رفتارشون رو تحمیل کنن.ولی همه مردم بی غیرت نیستن و اجازه نمیدن که این جور افراد امنیت اخلاقی.اجتماعی و عقیدتی خوانوادهاشون رو به چالش بکشن.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۲۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
متاسفانه بیحجابی باعث افزایش طلاق و روابط نامشروع تو کشورمون شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
ادم نمیدونه چی بگه رفتارهای متناقض ما رو بیچاره کرده از یک طرف میگیم حجاب از یک طرف با الگو قرار دادن بازیگران انچنانی ترویج بی حجابی میکنیم از یک طرف میگیم خانواده از یک طرف برنامه های انچنانی می سازیم و موسیقی ترویج میکنیم اول تکلیفتون رو با خودتون مشخص کنید
یا رومی رومی یا زنگی زنگی یک جرم ناشی از خیلی چیزهاست بیکاری فاصله طبقاتی مشکلات ازدواج فکر کنم باید بی حجاب رو مجازات کرد
Iran (Islamic Republic of)
mehran
۱۳:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با زور هیچی درست نمیشه به خصوص اگر طرف مقابل هم یه ایرانی باشه که کلا تو کتش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بی حجابی درایران به خط قرمز رسیده.واقعا باید چیکارکرد.یه عده پول دارن اصلا حجاب نمیدونن چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
یا مهدی ظهور کن یا حسین چشات رو نهی از منکر ما ببند که مایه خجالت و شرمساری شدیم یا محمد شما با مهربانی خواستی اسلام گسترش بدی وارد دلهای مردم کنی سختی ها زیادی تحمل کردی
Saudi Arabia
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
وقتی فرهنگ حجاب درجامعه اصلاح نشود،وخانمها به آن مقید نباشند مسلماً جامعه به فسق وفجور تبدیل خواهد شد.در ضمن هرچیز ارزشمند را با پوشش خوب حفظ می کنند.
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
ژور = با شکست
اجبار = با بدتر شدن
Netherlands
اکبر احدزاده
۱۲:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تبصره- زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند ، به حبس از 10 روز تا 2 ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تا وقتی بعضی از خانم ها خودشون به این حقیقت برسند که حجاب چه مفهومی دارد میشود از بد حجابی جلو گیری کرد
در غیر این صورت زور هیچ ثمری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۲:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
وای به آن روز که بدحجابی گسترش پیداکنه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بازور نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی س
۱۲:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اگر کشورما اکثرا مسلمان نبود میگفتیم فرقی ندارد که حجاب باشد یا نباشد چون خود مردم حجاب انتخاب کردن حتی قبل از که ایرانیها مسلمان باشند چون یک چیزی میفهمیدن. چند هزار سال پیش حجابشان از الان بهتر بود. به ظاهر علم و اگاهی وعقل ؟؟؟؟؟ ادم پیشرفت کرده ولی نه ... خدا تو قرآن گفته از گذشته عبرت بگیرین . حتی بدتر از انسانهای اولیه میشیم تازه اون انسانها اگاهی الان نداشتن ولی حجابشان از الان بهتر بود ...ما داریم روز به روز بدتر میشیم بسمت برهنگی و... میریم که این پیشرفت نیست..؟؟؟وای برما خود را بدیگران وچشمان الوده وکثیف وهوس باز میفروشم .....
-
ناشناس
۱۲:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
ایا قانون توان برخورد با مجرمان وکسانی که به قانون احترام نمی گذارند را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
واقعا وضع حجاب بد شده
من خودم جوان هستم و 19سال دارم ولی نمیخوام حجاب تو جامعه اینجوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
به جای این کارا فکر کار برای جونا باشید که از رو بیکاری همه کاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
به زورم کسی نمیشه برد بهشت پیامبر کسیو به زور شمشیر مسلمان نکرد
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
درصد بالایی از مشکلات جامعه در مورد مخصوصا نگاه نامحرم از بد حجابی خانمهاست مسوولان در این رابطه چاره بیندیشند ماقانونی به نام قرآن داریم
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باسلام
اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات متمدن ترین مخلوقات اند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باسلام چرا
با این اقا پسرها که جدیدا مد شده ریش شبیه ریش داعشی میذارن برخورد نمیشه

خواهش درباره این موضوع هم کمی بحث بشه صدرصد حکمتی توشه عاقبت ناجورممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خانم ها درست است که می توانید این مجازات هارا تحمل کنید ولی آیا می توانید مجازات های اون دنیا را که هزاران برابر این است را تحمل کنید یا پرداخت کنید پس فقط برای خودتون رعایت کنید .خواهش می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
لطفا به جای این همه مطلب پراکنده در مورد بدحجابی و فساد رواج پیدا کرده تو جامعه به دنبال ریشه های اون در بین خودمون باشیم .

همه ی ما به خوبی میدونیم که اولین و مهمترین ریشه ی این نا هنجاری اسلامی رشد شدید فقر در بین مردمه ( فقیر تر شدن جامعه ) باعث بیشتر شدن و شیوع فساد در جامعه میشن .
United States of America
حجاب
۱۱:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تا وقتی که زور باشه این میشه.حتی خدا هم کسیرو به دین داری تو قرآن زور نکرده بجاش از کلماتو راهنماییهای خوبش راهو به آدم نشون داده تا بندش خودش تصمیم بگیره نه کسه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
كمي هم به گراني فكري بكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
آخه جریمه نقدی کی جواب داده که این دفعه دوم باشه ، اکثر طرح هایی که میدن معکوس جواب میده، خدا به دادمون برسه
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
یا فاطمه الزهرا (س)خودت دست دختران این مرز بوم را بگیر .....
Netherlands
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باید یادبگیریم با عقاید هم کاری نداشته باشیم،با زور نمیشه کسی رو متقاعد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با استفاده از اين همه اساتيد برجسته دانشگاهي ميتوان ريشه يابي و دركوتاه ترين زمان بهترين راهها رابه نتيجه رساند
Netherlands
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باید یادبگیریم با عقاید هم کاری نداشته باشیم، با زور نمیشه کسی رو متقاعد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
رامین همتی
۱۰:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من باید به فکر راه حل دیگه باشیم نه زور
Iran (Islamic Republic of)
سردابي
۱۰:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
بايد به استحضار برسانم هنرمندان - بازيگران و............ كه الگوي جامعه هستند بايد بيشتر مراقب كارهايشان باشند در تلويزيون و سينما يك جور ظاهر مي شوند و در جامعه طور ديگر كه بسيار نا خوشايند و ناپسند است .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
زور و فشار تو این شرایط و حتی شرایط خیلی بهتر فقط باعث بی اعتمادی میشه......
Iran (Islamic Republic of)
lمحفوظيان
۱۰:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با سلام
احتراما به استحضار ميرساند در كشوري كه اين همه شهيد داده اند جاي بسي تاسف است وضعيت حجاب به اين شكل در آمده است.
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۰:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
با آقایانی که راه بی راه مزاحم نوامیس مردم میشند هم برخورد بشه خوبه من مزاحمت را از بدحجابی بیشتر تو جامع حس میکنم فرقی هم براشون نداره که بد حجاب باشه یا با حجاب.
Iran (Islamic Republic of)
امیر ع
۱۰:۳۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باید با شلاق با کسانی که قانون را مسخره میکنند برخورد شود...همین بدحجابیها زندگی خیلی از خانواده ها را به هم ریخته...بعضیهاشون با وجود راضی بودن به اینکارا ،وقتی میبینند که شوهرانشان هم وارد بازی با بدحجابها شده اند !! تازه میفهمند که چقدر کار بدیه این اعمال مجرمانه خانومها، تو منزل راحت باشن تو جامعه رعایت کنند تا مبادا دامی برای مردم ساده دل گشوده نشود و احیانا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند،هم آقایان و هم خانومهای عزیز......
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بد حجابي خانوم ها كه تمومي نداره...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
پيچاره آقايوني كه فقط بايد اين صحنه ها رو ببينندو..... اااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بد حجابي خانوم ها كه تمومي نداره....هر روز با يا يه ژست و ظاهر جديد.... پيچاره آقايوني كه فقط بايد اين صحنه ها رو ببينندو.....
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
هر روز با يا يه ژست و ظاهر جديد...... ........ اي بي حياااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۰:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
هر روز هم شاهد هستیم که این روند داره از روز قبلش بدتر میشه .
چراقانون برخوردبابدحجابی به طور جدی اجرا نمیشه ؟؟؟؟
واقعا خود مردم هم راضی نیستن از این وضع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
من که خانومم حالم بدمیشه میرم تو خیابون از این قیافه ها و سر و وضع...
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
دین و حجاب مسئله شخصی است و نمیشود تحمیل کرد . اگر این مسئله آزاد گذاشته بشه بیشتر جواب میده...
Iran (Islamic Republic of)
تسو
۱۰:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بزور نمیشه حجاب بذارن
Iran (Islamic Republic of)
حسن بلال
۱۰:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اگه بازبون خوش به راه اومدن هیچی اگه نیومدن مثل خودشون باید باهمشون رفتار کرد
Iran (Islamic Republic of)
اخوان گیلانی
۰۹:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
خداوند به دلیل توانمندی هایی که به انسان داده اند او را اشرف مخلوقات خلق فرمودند چون انسان قدرت دارد خود را به بالاترین درجه ارتقاء دهد بشود عند ربهم یرزقون و از طرفی دیگر می تواند آنقدر نزول کند که مورد غضب خداوند قرار گیرد بنابراین اگر با کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی دقیق به خانم ها اهمیت حجاب را برسانیم و متوجه بشوند بی حجابی و یا بدحجابی چه آسیب هایی به کانون خانواده می‌زند از جمله طلاق ها و اختلاف های خانوادگی که به دلیل رعایت نکردن حد و مرزهای تعریف شده رخ می دهد و مشکلات عدیده ای که در پی دارد از این رو با ساخت فیلم هایی از قبیل سریال تنهایی لیلا و .......... و نشان بدهید بی حجابی یا بدحجابی چه آسیب هایی می‌زند مطمئن باشید اکثر بانوان به حجاب و عفت رو می‌آورند و می‌ماند تعداد محدود که لازم است جدی پیگیری شود که آنها بیمار هستند ما الان در ایران دخترها و خانم هایی داریم که فقط به دلیل اینکه نمی توانند حجاب خود را در کشورشان رعایت نمایند به جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند یک روزی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف شده بودم دیدم شخصی تکیه داده و سر را به ستون گذاشته بنده فکر کردم ایشان مشکل مالی دارد بسوی ایشان رفتم وسلام کردم که بگویم اگر مشکلی دارند در حد توانم کمکشان کنم که دیدم آشان آذری زبان هستند رفتم به یکی از دوستانم که آذری بودند گفتم بیایند ترجمه کنند به ایشان عرض کردیم برای چه ناراحتید اگر مشکلی دارید بفرمایید ایشان فرمودند که من مشکلی ندارم گفتیم پس برای چه ناراحتید ایشان مطلبی فرمودند که خدامی داند به شدت متاثر شدم و آن نکته این بود که دختران ما در آذربایجان شوروی به خاطر حجاب در زندان هستند و از کار بیکار می شوند ولی دخترانتان در کشوری امن و اسلامی زندگی می کنند و بی حجابند. ناراحتیم از این است خداگواه است آنقدر شرمنده شدم که سررا به زیر انداختم و از ایشان عذرخواهی نمودم و دعایشان نمودم
متاسفانه مطلب زیاد است و مجال اندک
Iran (Islamic Republic of)
زابلی
۱۳:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
چه قدر حرف داشتی . . . او و و و و . . .
Iran (Islamic Republic of)
علی حسینی
۰۹:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
حجاب اجباری هیچ نتیجه ای جز بی حجابی نداره...باید یه فکر اساسی کرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بهشت که زورکی نمیشه عزیز دل برادر
Germany
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
به نظر من اعدامشون کنید

همه مشکلات کشور حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بدحجابی زیاد شده اما چرا به دنبال دلیل آن نیستیم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
همه ما بی خیال نشسته ایم و میگیم عیبی نداره هر کاری دلشان میخواد انجام میدهند . ولی امر به معروف و نهی منکر رو خدا واجب کفایی قرار داده یعنی یه عده خاص اگه انجام دهند ، از دیگران ساقط میشه . ولی امر به معروف و نهی از منکر مراتب زیادی داره . در مورد بحث بی حجابی هم بایستی با ملاطفت و خوشرویی طرف رو به کار خوب واداشت نه با زور و خشونت . امیدوارم این کار عملی بشه و بی حجابی در کشور عزیزمان که شیعه هستم ریشه کن بشه . نمیدونم هدف این خانم ها از بدحجاب بودن چیست ، خدا میدونه فقط خدا آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کنه انشاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۰۹:۱۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
کسانیکه حجاب دارندبازورحجاب دارنشده اندوکم حجابها هم به زورکم حجاب نشده اند ولیکن بی حجابی راهمه اشتباه میدانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باید یه فکر اساسی بشه ، وضعیت حجاب در ایران خیلی نا امید کننده است و از بد حجابی تبدیل به بی حجابی شده به نحوی که اصلا سر رو نمیشه بالا نگه داشت ، هر که هر جوری دوست داره لباس می پوشه و اصلا کاری هم ندارن که آیا این پوششها با فرهنگ و دین ما سنخیت داره یا نه ، خانمهای محترم تو رو به خدا یه کم هم به فکر آخرتتون باشید ، این پوششها به جز اینکه چشمهای هرزه و فاسد رو به دنبالتون می کشونه دیگه چه سودی به حالتون داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بابدحجابی وبی حجابی باید برخوردجدی بشه
Kazakhstan
ولی عصر
۰۸:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
یک سرزمین امام زمانی نباید این جوری باشه
تو رو به امام زمان حجابتون رو حفظ کنید تا امامون زودتر ظهور کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اگر فقط چند روز قشر کسبه به بد حجاب ها جنس نفروشن ببنید تو همین تهران اکثرا خودشون رو جمع می کنن.
چون اینا کل زندگی شون توی بازار می گذره.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۸:۲۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
حجاب سروسامان نمی پذیره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اینا عوارض اجباری بودن حجابه ...
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۸:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بااجبارنمیشه بابدحجابی مقابله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بزور نمیشه کسی رو بهشت فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
مختار
۰۸:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بی حجابی در مملکت ما داره به یک امر طبیعی در بین خانواده ها تبدیل می شه .و این یک زنگ خطر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
باید شدید برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۱۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بهتره واقع بین باشیم با زور نمیشه کسی رو به بهشت فرستاد
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بزارید خودشان تصمیم بگیرند با حرف زور هیچ چیز درست نمشه.
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تو خونتون بگین لب روسری روی ابرو.به دیگران چکار دارین.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
هروقت زور باشه ب هیچ جانمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
انشاالله ریشه بدحجابی ازبین بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
اقایان اجرای احکام خودتون روخسته نکنید
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
برای یه حجاب این جرم خیلی سنگین
Spain
h
۰۸:۴۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
برخورد با این موضوع واقعا یک کار کارشناسانه دقیق می خواد دشمن خیلی هوشمندانه کانون خانواده روتو کشور هدف قرارداده
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
تروخدا خانوم های عزیز به خودتون رحم کنین ، میدونین با بد حجابی یا بی حجابی چه لطمه ای به کشور و خصوصا به روحیه لطیف خانوم ها آسیب میرسونه حد اقل به خاطر خودتون
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۲۲:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
واقعا تاسف باره از یک کشور شیعه نشین
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
تو کشور سوریه هم سر لخت هست هم با روسری .کسی هم گیر نمیده.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
خیلی خاموم ها بد حجاب شده اند در کشور باید یه فکر اساسی کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
هیچ چیز با جبر و زور اتفاق نمی افته
با زور بدتر میشه که بهتر نمیشه
مسئولین باید زودتر از اینها به فکر می افتاند و فرهنگسازی درست میکردند که طرف خودش حجاب رو قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۰:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
حجاب یک مسئله شخصی است و مثل روزه است و بین انسان و خداست و لرتباطی به دیگری ندارد...
United States of America
ناشناس
۱۰:۵۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
همه مقنعه ببوشند خیالتان راهت میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
بایدبه فکر فقرا و گرونی هم باشیم.
آخرین اخبار