گزارش نشریه آمریکایی؛

فارین پالیسی: احتمال همکاری داعش و آمریکا در آینده وجود دارد

مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد احتمال دارد داعش در آینده از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا در مقاله ای در مجله آمریکایی فارین پالیسی اعلام کرد ممکن است داعش در آینده از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شود.

"رزا بروکس،" در مقاله ای در فارین پالیسی نوشت: داعش هزاران عراقی و سوری را به قتل رسانده ، کشتار دسته جمعی زندانیان را انجام داده و تلاش کرده تا زنان را به بردگی بگیرد؛ اما در صورتی که به تاریخ کشورهای غربی مراجعه کنیم خواهیم دید این مانعی برای به رسمیت شناخته شدن داعش در عرصه جهانی نخواهد شد.

نویسنده مقاله سپس به گوشه ای از جنایاتی که دولتها در ابتدای تأسیسشان مرتکب شدند اشاره می کند. این مجله می نویسد پس از انقلاب فرانسه در سال 1798 و در دوره ای که به حاکمیت تروریسم معروف بود، دولت انقلابی این کشور 30 تا 40 هزار نفر را با شعار "آزادی، برادری و برابری" اعدام کرد و این تعداد غیر از 150 هزار نفری است که بعداد در این کشور کشته شدند.
نویسنده سپس به کشتار ارمنی ها به دست دولت عثمانی در سالهای 1915 تا 1918  که از سوی تمامی کشورها بجز دولت ترکیه به رسمیت شناخته شده اشاره کرده و می نویسد: اما در صورتی که نمونه نزدیک تری بخواهیم، جنایات آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در خلال سالهای 1939 تا 1945 است که بر اثر آنها حدود 11 میلیون نفر کشته شدند و به نام هولوکاست شناخته می شود.

مشاور سابق وزارت خارجه آمریکا سپس نتیجه گیری می کند: ما می بینیم فرانسه، ترکیه و آلمان امروز با وجود آن جنایات، از نزدیک ترین دوستان آمریکا به شمار می روند.
فارین پالیسی در ادامه می نویسد: تأسیس کشورها همواره اقدامی بوده است که با خونریزی همراه بوده و هر مورخ، جامعه شناس و یا کارشناس سیاسی و یا آنتروپولوژی (انسان شناسی) این مسأله را می داند.

"جنگ سی ساله" (جنگ هایی که میان سالهای 1618 تا 1648 در روپای مرکزی رخ داد) سبب شد نزدیک یک سوم ساکنان اروپا کشته شوند. حتی آمریکا نیز تاریخ مشابهی در جنگ داخلی سالهای 1861 تا 1865 دارد؛ جنگی که برای لغو برده داری انجام شد و صدها هزار نفر در آن کشته شدند.

بروکس سپس اشاره می کند: بی توجهی به جنایات وحشیانه داعش در امروز و رفتار گذشته ده ها کشور کنونی، ممکن است سبب کج فهمی خشونت های بی سابقه ای شود که داعش آنها را انجام می دهد.

نویسنده مقاله در ادامه می افزاید: ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه داعش همانطور که بارها باراک اوباما اشاره کرده احمق و یا دیوانه نیست؛ بلکه نسبت به آنچه که انجام می دهد دارای دیدگاه است. وی سپس می نویسد از آنجایی که داعش از خشونت برای تأسیس دولتش استفاده می کند، جامعه جهانی باید بدون درگیری، او را به استفاده کمتر از خشونت تشویق کند.

وی سپس با اشاره به حملات آمریکا علیه داعش تصریح می کند: حملات هوایی آمریکا سبب نشده است داعش تضعیف شود؛ بلکه به افزایش دشمنی با غرب دامن زده است. بروکس سپس پیشنهاد می کند برای اینکه داعش دست از وحشی گری خود بردارد، سیاست مهار و پذیرش این گروه بکار گرفته شود.

رزا بروکس پیشتر سمت مشاور امور سیاسی وزارت دفاع آمریکا و مشاور سابق وزارت خارجه این کشور را برعهده داشت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار