وقتی آلمان از تحریم های ترکیه متضرر می شود!

اتاق بازرگانی آلمان و روسیه اعلام کرد بسیاری از شرکت‌های آلمانی فعال در روسیه از تحریم‌های اقتصادی مسکو علیه ترکیه آسیب دیده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "‌راینر سیله" رئیس اتاق بازرگانی آلمان و روسیه گفت: تأثیرات تحریم های اعمال شده علیه ترکیه برای شرکت های آلمانی طرف معامله با روسیه بسیار قابل ملاحظه است.

وی تصریح کرد: دو سوم این شرکت ها از این تحریم ها آسیب دیده اند، مثلا شرکت های بخش خودروسازی که محصولات خود را در روسیه تولید می کنند و به ترکیه می فرستند؛ و یا برخی از شرکت های آلمانی که دیگر حق ندارند در روسیه از نیروی کار ترکیه ای استفاده کنند، زیان دیده اند.

پس از سرنگونی هواپیمای روس بر اثر حمله هواپیماهای ترکیه در اواخر نوامبر، ‌مسکو تدابیر تلافی جویانه اقتصادی علیه آنکارا برقرار کرد که از جمله آنها، تحریم واردات میوه و سبزی از ترکیه است.

رئیس اتاق بازرگانی آلمان و روسیه افزود: ‌فرایندهای گمرکی برای بخش صنعتی سخت تر شده است.

سیله که رئیس گروه انرژی اتریشی او ام وی (یکی از سهامداران خط لوله انتقال گاز نورداستریم) هم ‌است، هشدار داد: این مسائل تأثیر منفی بیشتری بر فعالیت های شرکت های آلمانی خواهد گذاشت و برخی شرکت ها ممکن است تولید خود را متوقف کنند.

تحریم های مربوط به اوکراین و رکود اخیر روسیه پیش از این تاثیر منفی زیادی بر شرکت های آلمانی گذاشته است و این تحریم های مضاعف برای شرکت های آلمانی بسیار سنگین است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار