مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی باید بر عهده متخصصان باشد

هم‌اکنون مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی را گروه‌های دیگر پزشکی نیز می‌توانند، برعهده بگیرند، این مسئله برخلاف آن جریانی است که هم‌اکنون در دنیا اتفاق می‌افتد.

محمد اکبری، عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تصمیم وزیر بهداشت در خصوص فیزیوتراپیست‌ها، اظهار کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اوایل شهریور جلسه‌ای با انجمن فیزیوتراپی برگزار خواهد کرد، در این جلسه قرار است خواسته‌های این انجمن از جمله بحث اجرایی‌شدن برنامه درسی دکترای حرف‌ای فیزیوتراپی مطرح شود.

وی افزود: درخواست اجرایی‌شدن برنامه درسی دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی به این دلیل مطرح می‌شود که امکانات برگزاری این مقطع تحصیلی در کشور وجود دارد، علاوه بر این مسئله مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی نیز در جلسه با وزیر بهداشت بیان خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: هم‌اکنون مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی را گروه‌های دیگر پزشکی نیز می‌توانند، برعهده بگیرند، این مسئله برخلاف آن جریانی است که هم‌اکنون در دنیا اتفاق می‌افتد، مسئولیت فنی مراکز فیزیوتراپی باید، بر عهده متخصصین این رشته باشد.

اکبری بیان کرد: فیزیوتراپیست‌ها در زمینه بیمه‌ها و تعرفه‌های پزشکی با مشکل مواجه هستند، انجمن فیزیوتراپی عناوین خدمات رشته‌های فیزیوتراپی را بیش از آنچه در کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات پزشکی وجود دارد، می‌دانند، چند سال پیش 200نوع خدمت فیزیوتراپی را برای تعیین تعرفه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد داده بودیم، اما این میزان در کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی کمتر است.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار