محمد بدیع به حبس ابد محکوم شد

دادگاهی در مصر "محمد بدیع" و دیگر شخصیت‌های برجسته جماعت اخوان‌المسلمین را در ارتباط با اتهامات سال 2013 به حبس ابد محکوم کرد.

محمد بدیع به حبس ابد محکوم شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، "محمد بدیع،" رئیس جماعت اخوان المسلمین و 94 نفر دیگر، از جمله 76 نفر به طور غیابی، به جرم کشتن پنج نفر و تلاش برای قتل 70 شخص دیگر در اقدامات خشونت باری که در پاسگاه پلیس العرب در شهر پورت سعید روی داد، محکوم شدند. همه آنها به حبس ابد محکوم شدند که در مصر به معنای 25 سال حبس است.

دادگاه مصر همچنین در همین پرونده 28 نفر دیگر را به 10 سال حبس محکوم و 68 نفر دیگر را تبرئه کرد. محمد البلتاجی و صفوت حجازی از رهبران اخوان المسلمین در بین آنهایی بودند که به حبس ابد محکوم شدند.

خشونت ها در مصر پس از آن روی داد که محمد مرسی، رئیس جمهور این کشور در ماه ژوئیه سال 2013 پس از اعتراضات گسترده علیه یک سال حاکمیت وی، بوسیله ارتش برکنار شد. مقامات مصر در سال 2013 اخوان المسلمین را به عنوان یک گروه تروریستی تعیین کردند. شماری از رهبران این گروه، از جمله بدیع، به اعدام یا حبس های طولانی مدت محکوم شدند ولی این محکومیت ها اجرا نشده و قابل تجدید نظر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ فروردين ۱۳۹۵
دادگاه وزندان قاهره را نابود کونیدتا بی
ناهان آزاد شوند،وهر کس در این را کشته شود شهید است
آخرین اخبار