یكسال پیش بود كه دانشگاه آزاد از پرداخت وام ازدواج 10 میلیون تومانی به دانشجویان این دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس این بخشنامه تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی كه تاریخ ثبت عقد نامه آنها از 93/06/06 بود میتوانستند در سامانه ازدواج دانشگاه آزاد اسلامی ثبت نام كنند. موضوعی كه باعث شد در آستانه یك ساله شدن صدور این بخش نامه به سراغ مسئولین دانشگاه  آزاد بریم تا از جزئیات پرداخت آن بیشتر مطلع شویم. 

دكتر ذاكر مدیر كل صندوق اعتبارات دانشگاه آزاد در خصوص  پرداخت این وام عنوان كرد: در حال حاضر طبق آمار و اطلاعات كه از سامانه ازدواج دانشگاه آزاد استخراج شده حدود هجده هزار 632 نفر در این سامانه ثبت نام كرده اند.

مدیر كل صندوق اعتبارات دانشگاه آزاد در ادامه افزود: فاز اول این برنامه تا پایان سال 1393 صورت گرفت و فاز دوم آن نیز تا پایان شهریور 1394 اجرایی شد و فاز سوم آن نیز تا پایان سال 1394 انجام خواهد گرفت و بعد از اتمام فاز سوم مجداد جهت پوشش بیشتر اقداماتی را انجام می‌دهیم و قبل از ثبت نام اطلاع رسانی‌های لازم بر روی سایت قرار می‌گیرد، از تعداد هجده هزار 632 نفر در فاز اول، 62011 نفر تسهیلات را دریافت کردند.

وی در ادامه تصریح كرد: در صورتیکه هر دو زوج‌های دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی باشند مجموعا به هر دو آنها بیست و سه میلیون تومان تعلق می‌گیرد که با رعایت اولویت و زمان ثبت نام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

متقاضیانی كه همچنان در صف های طولانی دریافت وام  مانده اند
 البته در این میان عده ای هم بودند كه برای دریافت این وام با مشكلاتی از قبیل طولانی شدن زمان پرداخت وام و یا ضمانت های اجرایی بانك های عامل روبه رو هستند. 

موضوعی كه محمود شیردل مدیر امور شعب و توسعه پست بانك در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مابرای دانشجویانی كه متقاضی دریافت وام هستند، تسهیلات جدیدی در نظر گرفتیم، در حال حاضر دانشجویان برای دریافت وام  میتوانند فقط یك ضامن معتبر به بانك معرفی كنند.
 
وی در ادامه تصریح كرد: علت اینكه برخی از متقاضیان در صف های طولانی دریافت وام می مانند به خاطر عدم اطلاع از قوانین موجود بانكی است.

 وی در ادامه افزود: در حال حاضر تفاهم نامه ای كه بین دانشگاه آزاد و پست بانك بسته شده است كه دانشجویان میتوانند مبلغ 10 میلیون تومان وام با باز پرداخت 11درصد از بانك دریافت كنند.

مهندس حسن‌زاده رئیس هیأت مدیره پست بانک ایران هم در خصوص پرداخت این وام عنوان كرد: درحال حاضر522 میلیارد ریال درقالب تسهیلات به دانشجویان دانشگاه آزاد پرداخت شده است
همچنین ، با اشاره به نشست مشترکی که به تازگی با مسئولین دانشگاه آزاد داشته است، گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه در مهرماه سال 1393 با دانشگاه آزاد اسلامی، امکان پرداخت تسهیلات ازدواج به دانشجویان این دانشگاه از طریق شعب در سراسر کشور فراهم شد.

وی افزود: براین اساس تعداد 11هزار و 473 فقره ثبت‌نام تسهیلات دانشجویی صورت پذیرفت که از مجموع آن تعداد 5 هزار و 227 فقره تسهیلات طی سه‌ماه به دانشجویان پرداخت شد.در همین راستا مبلغ 260 میلیارد ریال منابع از سوی دانشگاه آزاد تا پایان تیرماه سال 1394به پست بانک ایران منتقل و بیش از 260 میلیارد ریال نیز توسط این بانک به این امر تخصیص داده شد و تاکنون در مجموع مبلغ 522 میلیارد ریال درقالب تسهیلات دانشجوئی به دانشجویان پرداخت شده است.

به هر حال كسانی كه متقاضی دریافت وام ازدواج 10 میلیون تومانی دانشگاه آزاد هستند بای منتظر بمانند تا از یك طرف بانك های عامل تسهیلات لازم از دانشگاه آزاد دریافت كنند و از طرف دیگر دانشگاه آزاد مدعی است علت دیر پرداخت شدن وام ها به خاطر ضمانت های اجرایی است كه بانك های عامل از متقاضیان دریافت میكنند.


گزارش از احسان رمضانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.