تلاش تد کروز برای اثبات تابعیت آمریکایی‌اش

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاداتی درمورد تابعیت اصلی خود مواجه است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پولیتیکو؛ "تد کروز،" سناتور جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، به دلیل داشتن پدری کوبایی و تولد در کانادا مورد انتقاد دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار گرفت.

"جب بوش،" دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه و فرماندار سابق فلوریدا، در سخنرانی روز جمعه تابعیت آمریکایی "تد کروز" را زیر سوال برده بود. "جب بوش" از حاضران در جلسه سخنرانی پرسید: آیا کسیکه در کانادا به دنیا آمده است، پدری کوبایی دارد و مادرش نیز یک آمریکایی نبود، تبعه آمریکا محسوب می‌شود؟ آیا اعلام کاندیداتوری او برای حضور در انتخابات با قانون حق تابعیت کشور در تضاد نیست؟

"کروز" در پاسخ به رقیب انتخاباتی خود گفت: من نگرانی "جب بوش" را درک می‌کنم. احتمالا او درمورد تعریف مهاجران قانونی و مهاجران غیرقانونی دچار سوء برداشت شده است. با استناد به قوانین مهاجرتی، من یک شهروند کاملا قانونی آمریکایی هستم. خیلی واضح است، مادرم در واشینگتن به دنیا آمد و شهروند قانونی آمریکا است. به موجب قانون اساسی، فرزندان شهروندان آمریکایی چه در این کشور متولد شوند چه در خارج از کشور، باز هم آمریکایی هستند. 

سناتور کروز رسماً ۲۳ مارس ۲۰۱۵(3 فروردین 94) کاندیداتوری خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده اعلام کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار