بجنورد؛

بهره برداری از 82 پروژه کشاورزی در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۸۲ پروژه در بخش کشاورزی در شهرستان های مختلف استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عبدالله یوسفی افزود: ۸۲ پروژه در بخش کشاورزی، دامی، صنعتی، خدماتی، عشایر، منابع طبیعی و ترویج و تحقیقات در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت : این طرح ها با اعتبار ۱۱۹ میلیارد و ۲۳۱ میلیون ریال به بهره برداری میرسد و با اجرای این پروژه ها برای دو هزار و ۶۷۷ نفر به صورت مسقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می شود.

یوسفی از مجموع این تعداد طرح ۴۶ مورد مربوط به آب و خاک، ۱۰ مورد در بخش تولیدات دامی و ۱۰ طرح در بخش منابع طبیعی است، افزود: همچنین ۹ طرح در حوزه عشایر، سه طرح در بخش ترویج و تحقیقات و مابقی نیز در بخش شیلات، صنایع کشاورزی، تولیدات گیاهی و سایر بخش ها افتتاح می شوند.

وی با اشاره به این که این میزان اعتبار از محل ملی، استانی و فنی اعتباری اختصاص یافته است، اظهار داشت: از مجموع پروژه های آماده بهره برداری در هفته دولت ۹ پروژه در بجنورد، ۱۶ مورد در جاجرم، ۱۱ مورد در مانه و سملقان و شش مورد در اسفراین به بهره برداری می رسند.

یوسفی با بیان این که در هر کدام از شهرستان های راز و جرگلان و فاروج نیز پنج پروژه اجرا شده که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، افزود: اجرای آبیاری تحت فشار، انتقال آب، کانال آب رسانی، لوله گذاری، استخر پرورش ماهی، پرورش گاو شیری، بسته بندی، پرورش ماهی و گوساله پروری از جمله این طرح ها است.

یوسفی با اشاره به دیگر برنامه های هفته دولت افزود: دیدار کارکنان سازمان جهاد کشاورزی با استاندار، امام جمعه، نماینده مردم استان در خبرگان رهبری، شرکت در مراسم گلباران مزار شهدا، ایجاد نمایشگاه مجازی معرفی توانمندی بخش کشاورزی، نشست با نخبگان و خبرگان بخش کشاورزی از جمله برنامه های این سازمان در هفته دولت است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.