محسنی بندپی خبر داد:

ارتقای 18 رتبه ای شاخص توسعه انسانی در کشور

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: توانستیم شاخص توسعه انسانی را 18 رتبه ارتقا دهیم که این موضوع برگ زرینی از ارائه خدمات پس از انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی در مراسم تجلیل از پزشکان فرهیخته حامی سازمان بهزیستی که امروز(دوشنبه) در ساختمان بهزیستی کشور برگزار شد اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه مراکز بهداشتی درمانی، آب آشامیدنی سالم، تغذیه مناسب، واکسیناسیون و ... شرایطی را فراهم کرد بتوانیم هم سلامتی را حفظ و هم آن را ارتقا بخشیم به طوری که از سال 2009 تا 2010 توانستیم شاخص توسعه انسانی را 18 رتبه ارتقا دهیم که این موضوع برگ زرینی از ارائه خدمات سلامت پس از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میرمادران باردار و کودکان زیر 5سال نشان دهنده این است که ما در این مدت اقدامات اثربخشی داشتیم اما در ارزیابی عوامل موثر بر سلامت مشخص شده است عوامل اجتماعی هستند که بیشترین نقش را دارند.

بندپی گفت: اگر عوامل بیولوژی را 15درصد، عوامل محیطی را 10و عوامل محیطی بهداشت و درمان را 20تا25درصد ارزیابی کنیم، نشان می دهد که 50درصد عوامل مربوط به عوامل موثر در محیط سلامت و درمان است لذا زمان آن رسیده است که یک نگاه کارشناسی به این موضوع داشته باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این همایش با دو هدف برگزار شده است گفت: پزشکانی که در سازمان مشغول هستند بیشترین نقش را در رصد کردن آسیب های اجتماعی دارند و عواملی مانند درآمد، وضعیت اقتصادی، نحوه زندگی، نحوه رشد و تکامل دوران کودکی، نحوه گذران دوران میانسالی و عبور از این دوران از مواردی است که ما به آن می پردازیم.

وی اضافه کرد: از این رو باید یک نگاه و نگرش جدیدی نسبت به کسانی که در سلامت اجتماعی متخصص هستند داشته باشیم تا شاهد خدمات کیفی تر و اثربخش تری باشیم.

بندپی تصریح کرد: هدف بعدی این همایش کسانی هستند که با جامعه هدف بهزیستی کار می کنند و از جنبه های انسانی و اخلاقی در علم پزشکی استفاده می کنند و به به جامعه هدف بهزیستی یک نگاه انسانی و اخلاقی دارند.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: مداخلات و برنامه ریزی های موثر در حوزه سلامت اجتماعی می تواند نقش موثری در حوزه سلامت جامعه داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار