۱۲۰ اورژانس بیمارستانی استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت را دریافت می‌کنند

رئیس اورژانس کشور در بیست و هشتمین همایش روسای اورژانس کشور در البرز گفت: ۱۲۰ اورژانس بیمارستانی استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از " وب دا"،  دکتر امین صابری‌نیا با اشاره به مشکلات اورژانس‌های پیش بیمارستانی اظهار داشت: ناوگان فرسوده از مهمترین مشکلات این بخش محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه از نیمه دوم امسال آمبولانس‌های جدید وارد می‌شوند، افزود: از آبان ماه سال جاری این آمبولانس‌ها جایگزین آمبولانس‌های فرسوده می‌شوند که نیازهای کامل آمبولانس‌های پیش بیمارستانی را مرتفع می‌کند و در بخش تروما نیز کمترین آسیب را برای مصدومان به همراه دارد.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تاکید براینکه کمبود نیروی انسانی از دیگر معضلات این بخش محسوب می‌شود، گفت: علی رغم مکاتبات متعدد انجام شده، تاکنون موفق به تامین نیروی مورد نیاز برای اورژانس بیمارستانی نشده‌ایم که این امر به سبب کمبود اعتبار بوده است.

  وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امید است این مشکلات برطرف شود و در این راستا نیازمند نگاه مثبت دولت هستیم چراکه اضافه کردن نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی به نفع مردم است و با کمبود نیروی انسانی حجم فعالیت‌هایی که اورژانس انجام می‌دهد بیش از توان آن است و ممکن است در کیفیت کار تاثیرگذار باشد.

  صابری‌نیا با اشاره به بحث تجهیزات پزشکی خاطرنشان کرد: تلاش برای بروزرسانی و تعمیر تجهیزات در حال انجام است و با این روند امید است سال آینده نقطه عطفی برای اورژانس پیش بیمارستانی محسوب شود.

  وی با بیان اینکه در مورد اورژانس‌های بیمارستانی محدودیت فضاهای فیزیکی از معضلات این حوزه محسوب می‌شود، اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان مراجعات در طرح تحول نظام سلامت و اعتماد مردم به خدمات دولتی و کاهش پرداخت، براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، 120 اورژانس بیمارستانی به استانداردهای مورد تایید وزارت بهداشت نزدیک می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور با تاکید بر اینکه کمبود نیروهای اورژانس بیمارستانی از معضلات این بخش نیز به شمار می‌رود، تصریح کرد: امید است با تامین نیروی انسانی این امر نیز مرتفع شود که البته در تهران به صورت پایلوت آغاز شده و امید است به صورت کشوری اجرا شود. 

وی با اشاره به اینکه بهسازی بسیاری از بیمارستان‌ها در حال انجام است، گفت: تامین نیروی انسانی نیز در این حوزه در برخی بیمارستان‌ها انجام شده اما ادامه این امر برای رسیدن به نتایج بهتر در دستور کار قرار دارد.

صابری‌نیا در مورد استقرار اورژانس هوایی در استان البرز بیان کرد: با توجه به نیاز با فاصله 150 کیلومتری قادر به راه‌اندازی یک اورژانس هوایی بودیم و در این راستا اورژانس هوایی میان البرز و قزوین خدمت رسانی در این زمینه را انجام می‌دهد.

 وی افزود: در تلاش هستیم زیرساخت کامل‌تری در این حوزه فراهم کنیم و نیازمند اعتبار برای خرید منابع هستیم که با انجام کارشناسی می‌توانیم بحث توانمندسازی در جاده‌های پرتردد از جمله قم، تهران و البرز را به عنوان یک الگو و پایلوت اجرایی کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار