تکنسین‌های اورژانس‌ رتبه‌بندی علمی می‌شوند

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور گفت: تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی رتبه‌بندی علمی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید امین صابری‌نیا رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در نشست خبری امروز خود به اقدامات و برنامه‌های اورژانس در 6 ماهه نخست سال پرداخت و گفت: مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در چند بخش از جمله حوادث ویژه، اورژانس پیش‌بیمارستانی، اورژانس بیمارستانی خدمت رسانی را انجام می‌دهد.
 
صابری‌نیا به آموزش‌ و همچنین طرح سطح‌بندی در اورژانس‌های پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در تبریز در حال آموزش دیدن هستند. همچنین این تکنسین ها  بایستی از نظر علمی ارتقا یابند بر این اساس تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی رتبه‌بندی علمی می شوند.سطح علمی و عملیاتی آنان با توجه به رنگ لباس و رتبه‌ی آنها مشخص می‌شود. با پایان یافتن دوره‌های آموزشی برای این تکنسین‌های اورژانس، ما در 6 ماه آینده شاهد حضور تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی بر بالین بیمار یا مصدوم حوادث ترافیکی خواهیم بود ،که مردم عزیز  می‌توانند رتبه‌بندی علمی آنان را از روی نوشته‌های روی لباس یا رنگ لباس آنها تشخیص بدهند.

صابری‌نیا در پایان عنوان کرد: همکاران فعال در اورژانس پیش‌بیمارستانی در 5 رده علمی پایه مقدماتی، پایه میانی،  ارشد، میانی خبره و عالی تعریف می‌شوند همانطور که در بیمارستان‌ها از نظر رتبه علمی، پرسنل به بهیار، پرستار، پزشک، متخصص تعریف می‌شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار