«طهران از نگاه تهران»‌ فقط با تلفن همراه

بسیاری از آداب و رسوم در تهران در حال كمرنگ‌شدن است و ثبت و معرفی آن‌ها می‌تواند موجب احیای مجدد آن شود.

حسین هوشیار مدیر باغ موزه قصر در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: جشنواره عکس موبایلی «طهران از نگاه تهران» با هدف مستندنگاری و حفظ میراث فرهنگی و معنوی تهران برگزار می‌شود.

هوشیار با اظهار آنکه این جشنواره با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و در خلال جشنواره تابستانه «طهران در قصر» برگزار می‌شود، هدف اصلی این جشنواره را تشویق و ترغیب همشهریان به داشته‌های فرهنگی و لزوم حفظ و معرفی آن عنوان کرد و اظهار داشت: آشنایی بیشتر شهروندان با میراث فرهنگی و معنوی پایتخت وتقویت حس تعلق مکانی به فضاهای تاریخی و لزوم حفظ آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مدیر باغ موزه قصر در ادامه افزود: مستندسازی از میراث معنوی پایخت در واقع هویت‌سازی است، زیرا بسیاری از آداب و رسوم در تهران در حال کمرنگ‌شدن است که ثبت و معرفی آن‌ها می‌تواند موجب احیای مجدد آن شود و به فرهنگ‌سازی در سطح جامعه منجر شود.

هوشیار گفت: استفاده از تلفن همراه در شبکه‌های اجتماعی تاثیرات فرهنگی زیادی بین اقشار جامعه ایفاد می‌کند که باید از این قابلیت رسانه‌ای به عنوان ابزاری برای خلاقیت در معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بهره برد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان تا پایان شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانیwww.qasr.ir  ارسال کنند تا همزمان با 5 مهر (روز جهانی گردشگری) ضمن نمایش آثار برگزیده در گالری باغ موزه قصر، به 30  نفر از همشهریانی که عکس آن‌ها مورد پذیرش هیئت داوری قرار گرفته باشد، جوایز دو میلیون ریالی اهدا شود.

هوشیار خاطرنشان کرد : تمامی كاربران تلفن همراه بدون هیچ‌گونه محدودیتی و تنها با شرط داشتن گوشی با قابلیت عکاسی می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و عکس‌برداری با هر نوع دوربین عکاسی (حرفه‌ای یا کامپکت) مجاز نیست.



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار