هدف هاموند از سفر به ایران چیست؟

خبرنگار المیادین گفت هدف اصلی وزیر امورخارجه انگلیس از سفر به تهران اعتمادسازی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس قبل از ظهر امروز با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و پس از آن با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد و بعدازظهر نیز برنامه دیدار با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی را دارد.

برنامه های هاموند در تهران پس از دیدار با لاریجانی به پایان می رسد و وی به لندن باز می گردد. 
خبرنگار المیادین گفت: تفاهم هاموند و مسئولان بلندپایه ایران بر سر موضوعات کلان نظیر ضرورت گسترش روابط اقتصادی، علمی و فرهنگی و ضرورت اجرای مفاد توافقات هسته ای و ضرورت مقابله با تروریسم و داعش و ضرورت تداوم مذاکرات دوجانبه دو کشور برای اعتماد سازی از جمله دستاوردهای این سفر بود.

به طور خلاصه می توان گفت هدف هاموند از سفر به ایران اعتماد سازی بوده است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری جمهوری اسلامی تاکنون وجود نداشته است. دو کشور تمایل به آغاز صفحه جدیدی در روابطشان دارند. سطح انتظارات در تهران بالا نیست و انتظار این است که روابط دو کشور به ویژه پس از بازگشائی سفارتخانه های دو کشور از سر گرفته شود. 

ایرانی ها تمایل ندارند که در ارتباط با لندن عجله کنند زیرا تجربه روابط تنش آلود طولانی با انگلیس دارند. تهران درباره میزان جدیت انگلیسی ها برای باز کردن صفحه جدیدی در روابط دو کشور مشکوک است. برخی در تهران معتقدند که انگلیسی ها به دو علت در ارتباط گرفتن با تهران عجله کرده اند که نخستین علت آن امضای توافقنامه هسته ای و دیگری توان ایران برای مشارکت در حل برخی بحران های منطقه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار