احتمال اعلام برگزاری انتخابات جدید در ترکیه

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور ترکیه امروز دستور برگزاری انتخابات جدید را صادر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن تایمز، انتظار می‌رود «رجب طیب اردوغان،» رئیس‌جمهور ترکیه، امروز (دوشنبه) دستور برگزاری انتخابات در اول نوامبر (10 آبان) را صادر کند. 

«احمد داوود‌ اوغلو،» نخست‌وزیر ترکیه و رئیس حزب حاکم «عدالت و توسعه»، خردادماه امسال پس از شکست سنگین این حزب در انتخابات پارلمانی 7 ژوئن (17 خرداد 1394) از سمت خود استعفا داد. اردوغان با قبول استعفای  داوود‌ اوغلو، وی را مأمور تشکیل کابینه ائتلافی کرد اما تلاش‌های نخست‌وزیر مستعفی ترکیه برای تشکیل دولت ائتلافی پس از پایان مهلت مقرر بی‌نتیجه ماند. 
   
نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه نشان می دهد اردوغان نخواهد توانست طرح تغییر قانون اساسی برای اعطای اختیارات بیشتر به ریاست جمهوری را به اجرا گذارد. وی که اولین بار در سال 2003 (1382) به نخست وزیری رسید، انتظار داشت حزبش دو سوم آرا را در انتخابات بدست آورد تا بتواند نظام حکومتی این کشور را از پارلمانی به ریاست جمهوری تغییر دهد.

گروههای مخالف و منتقدین، سیاست های دولت عدالت و توسعه در قبال سوریه و حمایت این دولت از گروههای تروریستی را عامل مهمی در شکست آنها می دانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار