دعوت داوود اوغلو از مخالفان برای تشکیل دولت موقت

نخست‌وزیر ترکیه از یازده گروه مخالف در این کشور برای تشکیل کابینه موقت دعوت کرد.

دعوت داووداغلو از مخالفان برای تشکیل دولت موقتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک منبع آگاه از دفتر نخست‌وزیری ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «احمد داوود اوغلو،» نخست‌وزیر این کشور، از 11 گروه مخالف برای تشکیل کابینه موقت دعوت کرد. دولت موقت قرار است مقدمات انتخابات زودهنگام نوامبر سال جاری میلادی (آبان‌ماه) را فراهم کند.  

 5 نفر از دعوت شدگان عضو حزب سکولار «جمهوری‌خواه خلق» (سی‌اچ‌پی)، رقیب اصلی حزب حاکم «عدالت و توسعه» (اِی‌کِی‌پی)، 3 نفر عضو «حزب حرکت ملی» (ام‌اچ‌پی) و 3 نفر نیز عضو «حزب دموکراتیک خلق‌ها،» (اچ‌دی‌پی)، که از احزاب حامی کُردهاست، هستند. 

افراد دعوت شده تا ساعت 18:00 روز پنج‌شنبه به وقت محلی مهلت دارند تصمیم خود را درباره پذیرش و یا رد دعوت داوود اوغلو اعلام کنند. احزاب «سی‌اچ‌پی» و «ام‌اچ‌پی» پیش‌تر مخالفت خود را درباره حضور در کابینه موقت اعلام کرده‌اند. حزب «اچ‌دی‌پی» تمایل خود را برای حضور در این کابینه ابراز کرده است.  

طبق جدیدترین نظرسنجی مؤسسه متروپول، حزب حاکم «عدالت و توسعه» ترکیه پس از انتخابات زود هنگام این کشور که اول نوامبر ( 10 آبان) برگزار خواهد شد، نمی تواند کابینه مستقل تشکیل دهد. در این نظرسنجی، حزب عدالت و توسعه 41.7 درصد از آرا را کسب کرد. این حزب در انتخابات ماه ژوئن ( خرداد) موفق به کسب 40.9 درصد از آرا شده بود. همچنین طبق این نظرسنجی، حزب «جمهوری خواه خلق» 25.5 درصد، حزب «حرکت ملی» 15.7 درصد و حزب «دموکراتیک خلق‌ها» 14.7 درصد از آرا را بدست آورد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار