نماینده آمریکایی حامی توافق با ایران از سوی صهیونیست ها خائن خطاب شد

هاآرتص نوشت نماینده یهودی کنگره آمریکا به علت حمایت از توافق هسته ای با ایران برچسب «خائن» و «ضد اسرائیل» دریافت کرد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از سیاستمداران ارتودوکس ، «جرولد نادلر»، نماینده یهودی و دموکرات کنگره آمریکا را مورد حمله قرار داد و نوشت یهودی های تندرو نادلر را به خاخام هایی مقایسه می کنند که در زمان هولوکاست از پناه دادن به یهودیان امتناع می کردند. 

جرولد نادلر پیشتر گفته بود تصمیم گیری درباره حمایت یا مخالفت با توافق هسته ای یکی از زجرآورترین تصمیم گیری ها در طول خدمتش بوده است. وی این تصمیم را حتی از تصمیم گیری در مخالفت با حمله به عراق سخت تر می خواند و می گوید شب های زیادی را تا صبح نخوابیده و درباره حمایت یا مخالفت با توافق هسته ای فکر کرده است. اما حالا که تصمیم گیری و اعلام کرده از توافق حمایت می کند وفاداری اش را به اسرائیل زیر سوال برده اند و بویژه یهودی های تندرو حوزه انتخابی اش وی را به شدت تحت فشار قرار داده اند. 

وی نماینده منطقه ای در آمریکاست که بیشترین جمعیت یهودی را در خود جای داده است. نادلر می گوید برای اینکه ملاحظات سیاسی را کنار بگذارد و درست تصمیم گیری کند خیلی سختی کشیده است. 

این نماینده دموکرات کنگره آمریکا گفت: وقتی با مسائلی که با جنگ و صلح ارتباط دارد درگیر می شوید ، به ناچار موضوع مرگ و زندگی افراد زیادی مطرح می شود. باید ملاحظات سیاسی را کنار بگذارید. چنین تقسیم بندی سخت است اما این چیزی است که اهمیت دارد. نگران انتخاب شدن یا نشدن من در دوره بعد نباشید.

نادلر افزود: هدف من جلوگیری از مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای است که طبق گفته نخست وزیر نتانیاهو تهدیدی عینی برای اسرائیل به شمار می آید. اما اینکه مردم فریاد می زنند و مرا ضد اسرائیلی خطاب می کنند خیلی آزاردهنده است. همه زندگی ام را صرف حمایت از اسرائیل کرده ام. 

وی همچنین سال گذشته در سفری که به تل آویو داشت در گفتگویی با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی از جنایات اسرائیل در جریان جنگ غزه دفاع کرده بود. 


یکی از اعضای هیئت قانونگذاران ایالت نیویورک اتوبوس دو طبقه ای را اجاره کرده و آن را مقابل دفتر نادلر در منهتن پارک کرده است. از این اتوبوس پارچه نوشته ای بزرگ آویزان شده که تصویر (آیت الله) علی خامنه ای ، رهبر انقلاب اسلامی ایران بروی آن نقش بسته در حالی که لبخند بر لب دارد از آمریکا تشکر می کند. 


همین عضو هیئت قانونگذاران ایالت نیویورک تهدید کرده میلیون ها دلار اعانه برای نخستین کسی که بتواند نادلر را در انتخابات آتی شکست بدهد جمع آوری خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار