نماینده همدان از توضیحات وزیر کار قانع شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توانست با پاسخ‌های خود درباره اشتغال، نماینده سوال کننده را قانع کند.

ربیعیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای پاسخگویی به سوال ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در صحن علنی امروز (سه شنبه، 3 شهریور) حاضر شده بود، توانست با توضیحات خود، وی را قانع کند. 

نماینده همدان خطاب به ربیعی گفت: در صورتی که شما در جلسه امروز هیئت دولت در استان همدان این موضوع را مطرح کنید که مشکل بیکاری در رأس همه کارها قرار بگیرد و ظرف 3 ماه برنامه‌ای را برای اشغال‌زایی تدوین کنند تمامی دستگاه‌ها و به شورای عالی بیکاری ارائه کنند و در هیئت دولت بودجه آن مصوب شود بنده سوال خود را پس می‌گیرم اما اگر امروز در همدان مطرح نشود سوال بنده به جای خود باقی است.

ابوترابی نائب رئیس مجلس خطاب به کارخانه‌ای گفت: شما خود بر مسائل سیاسی و اداری صاحب نظر و اشراف دارید اما آنچه از وزیر کار  می‌شود انتظار داشت آن است که این موضوع را در جلسه هیئت دولت مستدل و ارائه کنند اما نمی‌توان گفت که همین امروز در همدان بگوید.

عضو کمیسیون انرژی خطاب به ابوترابی تأکید کرد: وزیر کار باید امروز در هیئت دولت و در همدان این موضوع را مطرح کند.

ابوترابی تصریح کرد: وزیر کار اعلام می‌کند که این موضوع را امروز در هیئت دولت و در همدان مطرح خواهد کرد.

در نهایت کارخانه‌ای قانع شدن خود را از پاسخ‌های وزیر اعلام کرد. 

گفتنی است؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین بار (روز سه‌شنبه 4 آذر ماه  1394) برای پاسخ به سوال ملی محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان  در صحن مجلس حضور یافت.

سوال پورابراهیمی از ربیعی درباره "ملاک انتخاب و انتصاب مدیران صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون یعنی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی" بود که ربیعی توضیحاتی را در این زمینه ارائه کرد.

در ادامه با توجه به عدم اقناع پورابراهیمی از پاسخ‌های ربیعی و رای‌گیری در نهایت نمایندگان با 98 رای موافق، 95 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 219 نماینده حاضر در صحن پاسخ‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را قانع‌کننده ندانستند و برهمین اساس وزیر تعاون از مجلس کارت زرد گرفت.

همچنین ربیعی به منظور پاسخگویی به سوال "حسین طلا "نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه علنی روز 29 اردیبهشت 94 در مجلس حاضر شد.

خلاصه سوال طلا از ربیعی در مورد انفجار گاز در معدن زغال سنگ، در معدن منطقه پاوه دانا و ناکارآمدی و ناتوانی بازرسان کار در حفظ جان کارگران که منجر به کشته و مجروح شدن شماری از آنان شده است، بود.

پس از توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده سوال کننده اعلام کرده که از توضیحات وی قانع نشده بنابراین سوال به رای نمایندگان گذاشته شد.

سرانجام نمایندگان با 114 رای موافق، 82 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن علنی اعلام کردند از پاسخ علی ربیعی قانع شدند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار