در نطق میان دستور؛

طلا:چیدن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد توافق عقلانی نیست

نماینده تهران گفت: موضوع قدرت اقتصادی نیاز به برنامه‌ریزی دولت دارد لذا چیدن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد توافق کار منطبق بر عقل نیست.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسین طلا" نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان‌دستور امروز صحن علنی مجلس، با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: از مرگ نمی‌هراسم و آن را جز سعادت نمی‌دانم و زندگی با ستمگران و ظالمان را ننگ می‌شمارم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی اظهار داشت: ندای آزادی‌طلبی حسین (ع) در طول تاریخ ماندگار شد و از علمای شیعه سینه به سینه منتقل شد و با دم مسیحای امام کبیر انقلاب مبدل به حکومت جمهوری اسلامی گردید و امروز در اوج سربلندی و افتخار است و در شعار مرگ بر آمریکا تجلی یافته است که یادآور سیاهه‌ای از جنایات آمریکا بر علیه ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: مرگ بر سیاست دولت آمریکا به دلیل کودتای 28 مرداد، تلاش برای حفظ رژیم پهلوی، تحریک مخالفین جمهوری اسلامی، کمک به حرکت‌های تجزیه‌طلبانه در ایران، حمله نظامی به ایران در طبس، چراغ سبز به دولت خونخوار صدام، حمله به سکوهای نفتی ایران در خلیج‌فارس، مصادره اموال و دارایی‌های ایران،حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج همیشه فارس و مرگ بر سیاست‌های موذیانه آمریکا در حمایت از کودتاگران فتنه سال88.

طلا با بیان اینکه چه خوش خیالند کسانی که به این دولت اعتماد می‌کنند، هرچند نتیجه اعتماد را در دولت‌های گذشته دیده‌اند، اظهار داشت: در دولت مصدق با کودتای 28 مرداد، در دوران اصلاحات با کسب عنوان محور شرارت و طی مذاکرات اخیر اظهارات مقام مذاکره کننده که فریبکاری در DNA ایرانیان می‌داند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز ملت ایران علی‌رغم همه سیاست‌های خائنانه آمریکا سربلند و سرافراز است و نام مسلمان شیعه بر تارک جهان همچنان می‌درخشد اما برای رسیدن به این مهم نیاز است ایران اسلامی  قدرت سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و نظامی خودش را تقویت کند.

طلا با بیان اینکه امروز به دلیل رهبری‌های معظم انقلاب ما در قدرت نظامی و علمی همچنان سربلند هستیم، اظهار داشت: اما موضوع قدرت اقتصادی نیاز به برنامه‌ریزی دولت دارد و چیدن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد توافق کار منطبق بر عقلی نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت برآمده از نوع نگاه حاکم بعضی از دست‌ اندرکاران اقتصادی است، تصریح کرد:  وقتی که یک وزیر  معتقد است که مدیر اقتصادی را باید از خارج آورد، وقتی مشاور ارشد رئیس‌جمهور معتقد است که ایران در هیچ صنعتی جز آبگوشت و قرمه‌سبزی برتری ندارد، نتیجه‌ای جز این نمی‌توان متصور بود.

طلا افزود: وقتی 4 وزیر دولت اعلام می‌کنند 42 درصد ارزش شاخص در بورس طی 19 ماه گذشته از سرمایه مردم کاسته شده، گفته می‌شود ویژه‌خوار هستند و سود مفت می‌خواهند.

وی در ادامه گفت: کوتاهی وزیر کار در موضوع مدیریت بر شرکت دخانیات در 2 سال باعث اختلاف هیئت مدیره و 6 ماه نبود مجموعه مدیرعامل باعث آن شد که در شرایط فعلی 7 هزار و 500 شغل در این شرکت در معرض خطر قرار گیرد.

نماینده تهران تاکید کرد: تا زمانی که سود سپرده‌ها با هدف بیرون‌ کشیدن نقدینگی از جامعه برای تحقق شعار کنترل تورم ادامه دارد اقتصاد در رکود به سر می‌برد و علی‌رغم آمارهای اعلامی در کاهش تورم ما شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی قیمت نان هستیم.

وی گفت: سهم بخش ساختمان در رشد اقتصادی در سال 93 صفر بوده و علی‌رغم همه شعارها از سال 93 تا پایان خرداد 94 نقدینگی27 درصد رشد داشته و به رقم 816 هزار میلیارد تومان رسیده و ورود سالانه بیش از 25 میلیارد دلار کالای قاچاق از دی ماه سال 92 به بعد روند نزولی در بازار سرمایه و در حال حاضر 38 درصد کوچک شده و 202 هزار میلیارد تومان از سرمایه در بورس از بین رفته است.

طلا سپس به مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و در این زمینه گفت: 53 درصد درآمد مالیاتی کل کشور متعلق به استان تهران بوده و تنها 3.5 درصد به فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافته است.

نماینده مردم تهران، افزود: در شهرستان اسلامشهر مردم به احداث مترو امید داشتند و شهرداری آماده بود تا ادامه خط 3 مترو را شروع کند ، اما ناباورانه اعلام شد که ما می‌خواهیم خط ریلی را راه‌اندازی کنیم و از مسئولان می‌خواهیم تا در این مورد تجدیدنظر شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت بحران شهر تهران همچنان در بحران به سر می‌برد و نیازمند توجه جدی‌تر دولت در این زمینه هستیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار