شیراز؛

افتتاح سه طرح بزرگ آب و خاک در استان فارس

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح سه طرح بزرگ آب و خاک همزمان با هفته دولت با حضور معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر قاسمی افزود: همزمان با هفته دولت تدبیر و امید، 3 طرح بزرگ آب و خاک کشاورزی فارس با اعتباری بالغ بر 103 میلیارد تومان با حضور معاون وزیرجهاد کشاورزی و مدیرکل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان ، افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی گفت: این طرح ها در زمینه های تجهیز و نوسازی اراضی، ساخت شبکه های فرعی آبیاری زهکشی و آبیاری های نوین تحت فشار است.

وی خاطر نشان کرد: این طرح ها در سطحی بالغ بر 23 هزار و 754 هکتار و جهت 1590 بهره بردار بخش کشاورزی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی با بیان این که حرکت به سمت بهره وري آب امری ضروری است افزود: با اجرای این طرح ها بیش از 50 میلیون متر مکعب آب کشاورزی صرفه جویی می شود، که این امر خود بیان گر مصرف بهینه منابع و حرکت در راستای بهره‌برداری پایدار از منابع موجود است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح منابع آبی استان بیان کرد: مديريت منابع آب و حوزه هاي آبخيزداري نياز اصلي بخش کشاورزي است و مديريت منابع آب نياز به برنامه ريزي بلندمدت در اين بخش دارد و چنانچه تمام معيارها و فاکتورهاي اقتصادي انجام گیرند ، رونق بخش کشاورزي حتمی است .

وی با اشاره به برنامه تحول در بهره وری آب استان اضافه کرد: طرح تحول بهره وری آب نیازمند 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/گ



برچسب ها: افتتاح ، طرح ، آب ، خاک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.