شیراز؛

کلاهبرداری از طریق بی تالک

با تلاش ماموران پلیس فتا فارس شخصی که در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری کرده بود ، شناسایی و دستگیر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس پلیس فتا فارس گفت: جوان 30ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی مدعی شد از طریق شبکه اجتماعی بی تالک با دختري آشنا می شود که خانواده اش در ایران نبوده و با عمویش در يكي ديگر از استان هاي كشور زندگی می‌کند.

سرهنگ سيد موسي حسيني تصريح كرد: شاكي در ادامه اظهارات خود بيان كرد كه با ارسال تصاویر شخصی این دوستی اینترنتی نزدیک تر شده و قرار می شود مراسم خواستگاری با حضور خانواده ها در شیراز جنبه رسمی به خود بگیرد.

وي افزود: روز مراسم خواستگاري دختر مورد نظر با ارسال پیامي ادعا می کند خودرو عمویش در جاده خراب شده و برای تسویه حساب تعمیرگاه به مبلغ شش میلیون ریال نیازمند است.

اين مقام انتظامي گفت: شاكي نيز مبلغ خواسته شده را واریز می کند اما پس از آن تنها پل ارتباطی آنها که شبکه اجتماعی بی تالک بوده است، توسط خانم جوان مسدود مي شود.

رئيس پليس فتا فارس ادامه داد: با تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را جهت شناسایی متهم آغاز و در نهايت با بررسی‌های فنی و تخصصی متهم که مرد جواني 29 ساله بود را شناسایی و دستگیر كردند .

سرهنگ حسيني افزود: در تحقيقات مشخص شد متهم با پرسه زدن در شبکه های اجتماعی و با استفاده از مهندسی اجتماعی قربانیان دیگری نیز داشته است که با وعده های مختلف آن ها را فریب داده است.

وي گفت: متهم انگیزه خود را از این عمل مجرمانه سرگرمی عنوان کرده که با دریافت تصاویر مختلف از خانم های جوان در فضای سایبري اقدام به کلاهبرداری مي كرده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.