کارکنان خانه‌های سلامت باید از حداقل سطح رفاه برخوردار باشند

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر گفت: کارکنان خانه‌های سلامت باید از حداقل سطح رفاه، پرداخت به موقع حقوق و بیمه برخوردار باشند.

کارکنان خانه‌های سلامت باید از حداقل سطح رفاه برخوردار باشندبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت محیط زیست در تذکر پیش از دستور با اشاره به وظایف تعریف شده هر سازمان برای بکارگیری نیروی انسانی، اظهار کرد:‌ هر سازمان و نهادی که تشکیل می‌شود، وظیفه دارد بر اساس قانون اقدام به استخدام نیروی انسانی کند که البته لازم به ذکر است نیروی انسانی محور توسعه پایدار است و نیروهای انسانی باید برابر مقررات، ضوابط حاکم بر سیستم و دستگاه به کار گرفته شوند.

وی افزود: بیش از 374 خانه سلامت در زیر مجموعه معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل سلامت شهرداری از سال 85 با هدف ارتقای سلامت شهروندان تشکیل شده که بیش از 400 نفر در خانه‌های سلامت مشغول به کار هستند و بیشتر آن‌ها بانوان تحصیل کرده کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند که البته از حقوق و مزایای کافی برخوردار نیستند و حقوق خود را از پیمانکاران خدمات شهری دریافت می‌کنند که این در شان بانوان و ذیبنده جمهوری اسلامی نیست.

حقانی تاکید کرد: این افراد باید از حداقل سطح رفاه برخوردار باشند و خطاب به آباد گفت این افراد حتی مرخصی زایمان ندارند و از بیمه نیز برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون سلامت محیط زیست شورای شهر با تاکید بر ایجاد رفاه نسبی برای آن‌ها گفت: آن‌ها خود را عضو خانواده شهری می‌دانند و انتظار دارند اداره کل بانوان شهری این مسئله را پیگیری کند و چاره‌ اندیشی‌های لازم را در این خصوص داشته باشد و باید قبول کرد که اشتغال غیر رسمی زنان و استفاده از آنان و اجبار آن‌ها ذیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست.

حقانی ضمن درخواست از سرخو گفت: از سرخو انتظار دارم به وضعیت بیمه رسیدگی کند، چرا که عده‌ای از آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند و همچنین این مشکل در سایر خانه‌های شهرداری نیز وجود دارد که باید توجه شود.

چمران در ادامه اظهارات حقانی گفت: در این مورد با امرودی مذاکراتی انجام شده و بنا است که این مشکل برطرف شود و دیگر ضرورتی ندارد که شبانه چهارصد پیامک از سوی این افراد به اعضا برای پیگیری مشکلات ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار