مشهد؛

نیشابور، سایت موزه بزرگ خراسان رضوی

مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی گفت: نیشابور یک سایت موزه بزرگ است و هر کجای این شهرستان را که بنگریم آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری را مشاهده می کنیم.

به گزارش   گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حسین زارع صفت در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور با بیان اینکه 400 اثر تاریخی و فرهنگی در شهرستان نیشابور وجود داردافزود: سه پنجم مفاخر کشوری که ثبت ملی شده، درخراسان رضوی است که دو سوم این مفاخر در نیشابور واقع است.

وی گفت: یکی از ظرفیت های مهم گردشگری را توسعه گردشگری مذهبی است که نیشابور این ظرفیت را به خوبی داراست.

مدیرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوی افزود:مسیر هجرت تاریخی امام رضا(ع) از نیشابور را یکی از سرمایه های بزرگ نیشابور است که می تواند الگو و سرآمدی برای گردشگری مذهبی، تاریخی و فرهنگی در کشور باشد.

زارع صفت با اشاره به ظرفیت و جایگاه نیشابور در بحث گردشگری مذهبی و تاریخی گفت: به دنبال آن هستیم که نیشابور را به حلقه 2017 جهان اسلام وصل کنیم تا ظرفیت نیشابور در بحث گردشگری مذهبی و تاریخی استفاده شود.

وی افزود: به زودی طرح جامع گردشگری شهرستان نیشابور باز نگری می شود و که در این طرح مسئله منطقه نمونه گردشگری و ظرفیت گردشگری این شهرستان مورد توجه قرار قرار گرفته است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.