جان کربی: پارچین یک سایت هسته ای نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت محدودیت‌های این نهاد شامل ساخت و سازهای جدید در پارچین نخواهد شد.

جان کربی: محدودیت‌های آژانس شامل ساخت و سازهای جدید در پارچین نمی‌شود به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی این وزارتخانه در نشست خبری خود درباره گزارش جدید آژانس درباره ایران گفت: همانطور که می دانید روش استاندارد ما این است که ما درباره گزارش های آژانس بین المللی که آن را به صورت علنی منتشر نکرده است، نظر نمی دهیم. بنابراین ما می خواهیم به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دهیم درباره جزییات گزارش های خود اظهار نظر کند.

وی درباره مطالب گفته شده درباره پارچین در این گزارش گفت: من فکر می کنم مهم است به یاد داشته باشیم که وقتی در حال حرف زدن درباره سایتی مثل پارچین هستیم، در حال صحبت درباره یک سایت هسته ای نیستیم بلکه درباره یک سایت نظامی متعارف صحبت می کنیم. بنابراین هر نوع محدودیت های آژانس یا محدودیت های دیگر شامل ساخت و ساز جدیدی که در این سایت رخ می دهد، نخواهد شد.

کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره علت مشارکت ندادن ایران در گفتگوها درباره سوریه گفت: من فکر می کنم ما اکنون در این روند قرار داریم. وزیر امور خارجه آمریکا معتقد است که ما با دیدگاه درستی در حال نزدیک شدن به روسیه و عربستان سعودی در این زمینه هستیم و بار دیگر می گویم که این تازه شروع کار است.

خبرنگار پرسید پس احتمال شامل کردن ایران در این گفتگوها وجود ندارد؟
کربی گفت: هیچ گفتگویی در این زمینه صورت نگرفته است. آنچه که من می گویم این است که تمرکز ما هم اکنون بر روی گفتگوی با روسیه و سعودی ها و مسلما سازمان ملل متحد و تحت نظارت آن است تا تلاش کنیم به یک گذار سیاسی در سوریه برسیم.

وی افزود: مسائل زیادی درباره سوریه است که ما درباره آنها با روسیه اختلاف داریم. من نمی‌خواهم شما از حرف های من این برداشت را کنید که نقشی برای ایران در آینده وجود دارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار