آیا آمریکا تصور دقیقی از تحولات میدانی در جنگ با داعش دارد؟

المیادین گزارش داد؛ دستکاری در گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا باعث شده است مسئولان سیاسی این کشور تصور درستی از روند جنگ با داعش نداشته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، افشای تحقیق بازرس کل پنتاگون درباره دستکاری مسئولان نظامی آمریکا در گزارش های اطلاعاتی از ارزیابی نتایج حملات هوایی به داعش در عراق و سوریه، در محافل سیاسی واشینگتن بحث برانگیز شده است. 

خبرنگار شبکه المیادین در واشینگتن گفت: گزارش های منابع نظامی آمریکا تاکید داشت حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه توان این گروه را تضعیف کرده و پیشروی آن را مهار کرده است. اما این گزارش ها باعث شد بازرس کل پنتاگون تحقیقاتی را درباره اقدام فرماندهان نظامی در ترسیم شرایط نادرست از تحولات میدانی و ارائه گزارش های نادرست به مسئولان سیاسی و در راس آنها باراک اوباما آغاز کرد. 

در ادامه این گزارش پس از پخش بخشی از سخنان جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره این مسئله آمده است: در حالیکه انتظار می رفت پس از موافقت ترکیه با استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک، حملات به مواضع داعش در سوریه و عراق افزایش یابد، آمارها حاکی از کاهش تعداد حملات هوایی به این گروه از آن زمان تاکنون است. این مسئله سوالاتی را درباره واقعیت توافق بین واشینگتن و آنکارا برانگیخته است. 

محافل آمریکایی معتقدند این گزارش نتیجه تلاش های مستمر برای سیاسی کاری در دستگاه های اطلاعاتی این کشور است و تناقض گویی فرماندهان نظامی در مورد پیشرفت در جنگ با داعش را توجیه می کند. تحریف گزارش های اطلاعاتی درباره روند جنگ با داعش و جدی بودن تلاش برای نابودی این گروه، این سوال را مطرح می کند که آیا آمریکا تصور درست و دقیقی از تحولات میدانی در جنگ با داعش دارد؟ 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار