نصیری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایرانیان خارج از کشور بیمه خدمات درمانی می شوند

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: مشمولان خارج کشور می توانند علاوه بر پرداخت حق بیمه و میزان سهم درمان از حمایت درمانی برخوردار شوند.

سیروس نصیری در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: متقاضی خارج کشور در صورت تمایل می تواند علاوه بر پرداخت حق بیمه (با نرخ های تعیین شده) با پرداخت حق بیمه به میزان مشخص شده در ماده 29 قانون تامین اجتماعی در داخل کشور، خود و افراد تحت تکفلش را از خدمات درمانی مراکز ملکی و یا طرف قرارداد این سازمان بهره مند کند.

وی تصریح کرد: هزینه های تشخیصی و درمانی بیمه شده و افراد تحت تکفل وی در خارج از کشور، پس از تایید نمایندگی سیاسی، کنسول گری و یا وابسته کار جمهوری اسلامی ایران در محل اقامت، بر اساس تعرفه های داخل کشور همانند سایر بیمه شدگان از سوی دفاتر اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی قابل پرداخت خواهد بود.

نصیری در خصوص نرخ پرداخت حق بیمه افزود: حمایت های بیمه ای در دو سطح بیمه بازنشستگی و فوت با نرخ حق بیمه 16 درصد ( 14 درصد سهم بیمه شده بعلاوه 2 درصد سهم دولت ) و دیگری، بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت با نرخ 20 درصد که 18 درصد آن سهم بیمه شده و 2 درصد سهم دولت تعریف شده است.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان با بیان شرایط پذیرش متقاضیان نرخ 20 درصد ادامه داد: تمامی متقاضیان بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت می بایست با هزینه شخص متقاضی، مورد معاینه پزشکی قرار گرفته ودر صورت عدم ازکارافتادگی می توانند با نرخ 20 درصد قرارداد منعقد نمایند در غیر این صورت اگر از کار افتاده کلی باشند فقط مشمول تعهدات قانونی مربوطه با نرخ 16 درصد خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه مشمولان با پرداخت حق بیمه مقرر می توانند از تعهدات مندرج در قانون تامین اجتماعی و تغیرات بعد ان در داخل ایران برخوردار شوند گفت: به بیمه شدگان در صورت دارا بودن از حمایت درمانی، وسایل کمک پزشکی (پروتز و ارتز) و هزینه کفن و دفن ارایه می شود.

نصیری در خصوص مبنای پرداخت حق بیمه متقاضیانی که در تاریخ ارایه تقاضا کمتر از 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند گفت: مبنای پرداخت حق بیمه این افراد به انتخاب خودشان بین 1/5 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار تا حداکثر دستمزد شاغلان خواهد بود و مبنای پرداخت حق بیمه متقاضیانی که بیش از 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند، عبارت است از میانگین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه آخرین 360 روز قبل از ثبت تقاضا مشروط بر اینکه مبلغ مزبور از 1/5 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در زمان تقاضا کمتر نباشد.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان گفت: از ابتدای هر سال به میزان درصدی که طبق مصوبات شورای عالی کار به سطوح دستمزد شاغلان اضافه می شود، مبنای پرداخت حق بیمه بیمه شدگان افزایش می یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار