اهدای 5 جایزه بین المللی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان

امسال شانزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان در زمینه پزشکی تولید مثل، سلولهای بنیادی و طب ترمیمی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید گورابی رئیس پژوهشگاه رویان در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هر ساله در مهر ماه فراخوانی منتشر می‌کنیم که در دنیا 5 جایزه در بخش بین‌الملل در زمینه پزشکی تولید مثل و سلولهای بنیادی و طب ترمیمی به افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند، اهدا می‌شود.

وی ادامه داد: محققان طرحهای خود را در این زمینه ارسال می‌کنند و بعد از اینکه این طرح‌ها جمع‌آوری شد، توسط داوران ایرانی و خارجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

گورابی ادامه داد: امسال تعداد طر‌ح‌های تحقیقاتی 204 طرح از 47 کشور جهان است که بیشترین طرح‌ها از کشورهای آمریکا، چین، هند، ایتالیا، آلمان، ژاپن است و از پژوهشگران ایرانی امسال 9 طرح را داشتیم.در این جشنواره تعداد شرکت‌کنندگان در زمینه پزشکی تولید مثل 108 نفر بوده و در زمینه طب ترمیم 93 طرح داشتیم که مجموعا 160 داور طرح‌ها را ارزیابی کردند و طرح‌ها به شیوه‌ای ارزیابی شدندکه افراد در آن دخیل نیستند و یک سری شاخص‌ها وجود دارد که داوران آنها را ارزیابی می‌کنند. 

وی تصریح کرد: ما امسال 5 جایزه را در بخش بین‌الملل و دو جایزه در سطح ملی خواهیم داشت و طرح‌هایی که معرفی می‌شوند به عنوان برنده اولویتی ندارند و فقط زمینه‌های کاری آنها متفاوت است. 

گورابی خاطر نشان کرد: برندگان این جشنواره پروفسور ژانگ از دانشگاه هاروارد آمریکا، پروفسور ژو از موسسه بیوشیمی فرهنگستان علوم چین ، دکتر پاپ از گروه تحقیقات بهداشت باروری بمبئی هندوستان، دکتر ساچسوا از گروه زیست شناسی هندوستان ، دکتر مسعود زمانی از بلژیک  و در بخش برگزیدگان داخلی جشنواره دکتر مریم شاه‌حسینی از بخش ژنتیک پژوهشکده طب تولید مثل پژوهشگاه رویان و دکتر مرتضی محمودی از مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی دانشگاه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار