دفاع بان کی مون از حضور در رژه نظامی روز پیروزی چین

دبیرکل سازمان ملل متحد از حضور در رژه نظامی چین به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم دفاع کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری شین‌هوآ امروز اعلام کرد بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد از سفر این هفته خود به پکن برای حضور در رژه نظامی چین به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم دفاع کرد.

هزاران سرباز چینی همراه با رهبران 30 کشور جهان از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این مراسم شرکت خواهند کرد. این در حالی است که بسیاری از رهبران کشورهای غربی و نخست وزیر ژاپن از شرکت در این مراسم خودداری کرده اند.

بان کی مون در آستانه سفرش به چین در مصاحبه با رسانه های این کشور در سازمان ملل گفت: کمک های چین و قربانیان این کشور در جنگ جهانی دوم مسأله ای مسلم بوده و جا دارد از این کشور در برابر این درد و رنج ها قدردانی شود. رسانه های ژاپن اعلام کردند وزارت خارجه این کشور از حضور بان کی مون در مراسم روز پیروزی چین ابراز نگرانی کرده است. مراسم روز پیروزی چین قرار است سوم سپتامبر (12 شهریور) در پکن برگزار شود.

بان کی مون که پیشتر سمت وزارت خارجه کره جنوبی را عهده دار بود، با اعلام اینکه از این نگرانی ها مطلع است بیان کرد: "مهم این است هنگامی که به گذشته نگاه می کنیم، ببینیم چگونه می توانیم به سوی آینده ای روشن تر حرکت کنیم." 

همچنین قرار است "پارک گون های،" رئیس جمهور کره جنوبی در کنار یکی از مسئولان بلند پایه کره شمالی در این مراسم حضور یابد.


انتهای پیام/
   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار