حافظ در ریکاوری/ رشد 245 واحدی شاخص کل

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 245 واحد رشد کرد و در کانال 64 هزار و 451 واحدی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای، وضعیت بازار سرمایه باید بهبود می‌یافت اما همزمان با مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای گزارش‌های 3 ماهه شرکت‌ها ارائه شد و عملکرد شرکت‌ها آنطور که پیش‌بینی می‌شد نبود یعنی شرکت‌ها با افت چشم‌گیر مواجه شدند این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود که در گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها کاهش سود اصلاح شده و گزارش محتاطانه آنها واقعی‌تر شود تا شوق خرید در بازار احیا گردد.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 245 واحد رشد کرد و در کانال 64 هزار و 451 واحدی متوقف شد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 589 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به یک  میلیارد و 49  میلیون ریال در بیش از 23 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نمادهای فملی، وبصادر، وبملت، خودرو، خساپا، وتجارت، حکشتی با رشد به کار خود پایان دادند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل بانک صادرات ایران، بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو،، پارس خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین،ملی صنایع مس ایران با روند صعودی به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 96 واحدی به 25 هزار و 478  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 40 واحدی به 9 هزار و 857 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 34 واحدی به  8 هزار و 426 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند مثبت 476 واحدی به 72 هزار و 711 واحد، شاخص بازار اول با روند صعودی 227 واحدی به 45 هزار و 678 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند مثبت 231  واحدی به 137 هزار و 819 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند با توجه به اتفاقات رخ داده چشم‌انداز بازار سرمایه مثبت است و افت چشم‌گیری اتفاق نمی‌افتد، بنابراین بازار تا قبل از نیمه دوم سال نوسانات کمی را تجربه می‌کند که در این شرایط صبر کردن معقولانه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار