استفاده آمریکا و آلمان از نرم‌افزارهای جاسوسی برای کنترل شهروندان

افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد آلمان و آمریکا از نرم افزارهای جاسوسی برای کنترل شهروندان استفاده می کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جی. کرک وایب -- افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا – اعلام کرد آژانس امنیت ملی این کشور یک نرم افزار جاسوسی در اختیار آلمان قرار داده است که احتمالا از آن برای نظارت و کنترل شهروندان استفاده می شود.

این افشاگر آژانس امنیت ملی به اسپوتنیک گفت هر دو دولت آلمان و آمریکا احتمالا از این نرم افزار برای نظارت و کنترل شهروندان استفاده می کنند.

او افزود: این نرم افزار به منتشر کنندگان آن در واشینگتن و برلین امکان می دهد داده ها را طبقه بندی کنند؛ به گونه ای که شهروندان، از انتقال اطلاعات شخصی خود آگاه نشوند.

وایب هشدار داد به دلیل نبود نظارت کافی، تنها چیزی که دولت ها برای کنترل شهروندان با استفاده از این فناوری به آن نیاز دارند، «اراده و قصد انجام آن از این طریق» است.

در ماه آوریل 2013 (فروردین 92) بر اساس اسناد فاش شده، آژانس امنیت ملی آلمان موافقت کرد در ازای دریافت نرم افزار جاسوسی « ایکس کی اسکور،» اطلاعاتی را در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار دهد.

آژانس امنیت ملی آلمان ادعا کرده است می تواند اطلاعات بدست آمده به کمک ایکس کی اسکور را بدون نقض قوانین آلمان به آژانس امنیت ملی آمریکا منتقل کند.

در سال 2013 ادوارد اسنودن ،افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا، اسنادی را فاش کرد که نشان دهنده جاسوسی طولانی مدت آمریکا از اروپا و دیگر کشورهای جهان بود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار