سرقت از طريق غيرفعال کردن کليد enter عابر بانک

پلیس فتا گفت: در صورت استفاده از دستگاههاي کارت خوان و غير فعال بودن کليد enter دستگاه را تا زمان عودت کارت عابر بانک را رها نکنيد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ يزدان نيکنام به جديدترين شگرد کلاهبرداري از دستگاه هاي عابر بانک اشاره کرد و اظهارداشت: افراد کلاهبردار در زمان پاياني وقت اداري بانکها اغلب ساعت 13:50 که درب بانک ها بسته مي شود و فقط به مشتريان داخل بانک سرويس داده مي شود در کنار عابر بانک و يا نزديک آن مستقر مي شوند سپس در يک فرصت مناسب به دستگاه خودپرداز مراجعه و با ريختن چسب روي کليد هاي تائيد و انصراف (enter & cancel) منتظر مشتريان بانک مي شوند.



وي افزود: پس از اينکه کاربر، کارت خود را وارد دستگاه خودپرداز کرد و با عدم کارکرد کليد enter مواجه شد، فرد کلاهبردار با نزديک شدن به کاربر، رمز ورود را که مجدداً توسط صاحب کارت که براي فعال کردن کليد enter وارد مي کند دريافت و با وانمود به اين موضوع که کارت وي نيز به همين نحو وارد دستگاه ATM شده و با همين مشکل مواجه شده، دارنده کارت را با خود همراه مي کند تا به بانک که درب ورود آن از داخل قفل مي باشد مراجعه کرده و از متصديان بانک پيگير کارت خود شوند.



رئيس پليس فتا استان البرز تصريح کرد: در اين لحظه و در غياب صاحب کارت، همدست فرد کلاهبردار کارت را از دستگاه کارت خوان که به علت عدم وارد کردن هيچ کليدي، کارت را عودت داده، با در اختيار داشتن رمز ورود اقدام به خالي کردن حساب مشتريان مي کند.

 سرهنگ نيکنام در پايان از دارندگان کارتهاي عابر بانک خواست هنگام استفاده از دستگاه ATM و مواجه شدن با چنين مواردي دستگاه را ترک نکنند زيرا دستگاه به صورت خودکار پس از 2 دقيقه کارت شما را عودت خواهد داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.