دو مدال نقره و دو برنز به نمایندگان ایران رسید

در پایان رقابت های پنج وزن نخست مسابقات کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان که درشهرسارایوو بوسنی و هرزگوین برگزار شد, امیر محمد یزدانی و عرفان آیینی به مدال نقره دست یافتند و کاوسی و اصغری صاحب مدال برنز شدند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در وزن ٤٢ كيلو گرم اميرمحمد يزداني در كشتي نخست خود اسلام ايخاموف از ازبكستان را با نتیجه ٧ بر صفر شکست داد. يزداني در كشتي بعد با دوگان كارا از تركيه رقابت كرد و موفق شد ١١ بر ٩ از سد حريف خود عبور كرده و راهي مرحله نيمه نهايي شود. آزادكار كشورمان در ادامه ايرلازبك نورماخمت از قرقيزستان را با نتيجه ٧ بر ٧ برد و راهي ديدار پاياني شد. يزداني در فينال مقابل ايوان اكونشيني كوف از روسيه در حالی که با نتیجه 2 بر 8 عقب بود ضربه فنی شد و به مدال نقره دست یافت .
 
در وزن ٥٠ كيلوگرم عرفان آيیني در دور نخست مسابقات به رقابت با گنادي مارينوف از بلغارستان پرداخت و موفق شد با نتيجه ١٠ بر صفر حريف خود را شكست دهد. آيني در ادامه با آلماز سامان بيكوف از قرقيزستان كشتي گرفت و ١٩ بر ١١ به پيروزي رسيد. آزادكار كشورمان در كشتي ماقبل فينال با پيتر كنستانتينوف از روسيه رقابت كرد و ١٤ بر ١١ به پيروزي رسيد تا فيناليست شود. وی در دیدار پایانی مقابل آنیل از هند با نتیجه 6 بر ده باخت و مدال نقره گرفت.
 
در وزن ٥٨ كيلوگرم اميرحسين كاوسي در دور اول مسابقات با آليكو لوميدزه قهرمان امسال اروپا از گرجستان كشتي گرفت و توانست حريف خود را با حساب ٥ بر صفر شكست دهد. وی در كشتي دوم خود با اوت گونبايار باتسو از مقدونيه رقابت كرد و با حساب ١٠ بر صفر به پيروزي رسيد. كاوسي در ادامه با تولگا تومور اوچيل از مغولستان رقابت كرد و ٧ بر  ٦ پيروز شد و به مرحله نيمه نهايي رسيد. آزادكار ايران در مرحله ما قبل فينال با موتوياما از ژاپن كشتي گرفت و ١٠ بر ٨ شكست خورد و به دیدار رده بندی رفت.کاوسی در این مسابقه مقابل کانر از کانادا با نتیجه 12 بر 7 پیروز و صاحب مدال برنز شد.
 
در وزن ٦٩ كيلوگرم مجتبي اصغري پس از استراحت در دور اول در دور دوم با جوليان گيبهارد از آلمان رقابت كرد و با نتيجه ٦ بر صفر به پيروزي رسيد. اصغري در دور سوم مسابقات با آناتولي كورول آزادكار اوكراين كشتي گرفت و با حساب ١١ بر صفر به پيروزي رسيد. آزادكار كشورمان در نيمه نهايي با اسماعيل عبدالله يف از آذربايجان كشتي گرفت و ٨ بر ٦ مغلوب شد. اصغری براي كسب مدال برنز مقابل جولاکیدزه از گرجستان با نتیجه 8 بر 6 پیروز شد و به مدال برنز رسید .
 
در وزن ٨٥ كيلوگرم ميثم عبدي در دور نخست استراحت كرد و در دور دوم با نايل سي يار از تركيه كشتي گرفت و با نتيجه ١٢ بر ٢ شكست خورد و از گردونه رقابت ها حذف شد.
 
مسابقات پنج وزن دوم و پایانی امروز(یکشنبه) برگزار می شود.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.