ای بی سی نیوز:

آمریکا در صدر فهرست قتل با سلاح گرم

ای بی سی نیوز اعلام کرد هر سال به ازای هر یک میلیون آمریکایی، حدود 30 نفر با سلاح گرم به قتل می‌رسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی ای بی سی نیوز نوشت به ازای هر صد آمریکایی 89 قبضه سلاح گرم در دست مردم این کشور است.

ای بی سی نیوز افزود: شاخص توسعه انسانی گزارش داد هر سال به ازای هر یک میلیون آمریکایی حدود 30 نفر با سلاح گرم به قتل می رسند. سوئیس در رده بعد از آمریکا در رتبه دوم این فهرست قرار دارد. در سوئیس از هر یک میلیون نفر هفت ممیز هفت نفر با سلاح گرم به قتل می رسند. بر اساس این گزارش، در 238 روز در سال دو هزار و پانزده در آمریکا، 248 مورد تیراندازی در این کشور رخ داده است.

قتل شوک آور دو خبرنگار آمریکایی در یک برنامه زنده تلویزیونی سبب شده است موضوع حمل سلاح گرم در آمریکا بار دیگر در کانون توجهات قرار گیرد. آمریکا در صدر فهرست مالکیت خصوصی سلاح در میان کشورهای توسعه یافته قرار دارد. 
در حالی که حق حمل سلاح در اصلاحیه دوم قانون اساسی آمریکا آمده است، قوانین حمل سلاح در آمریکا از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

بر اساس قوانین فدرال، خرید حمل سلاح مستلزم بررسی پیشینه افراد است؛ البته این موضوع تنها درباره فروش سلاح از سوی فروشگاه های دارای مجور صدق می کند.گروه های حامی کنترل فروش سلاح می گویند این موضوع سبب شده است پیشینه حدود 40 درصد از خریداران بررسی نشود.

مطالعات انجام شده نشان می دهد هر چه شمار سلاح گرم در ایالتی بیشتر باشد میزان قتل با سلاح گرم نیز در آن ایالت بیشتر است. بر اساس گزارش مرکز حقوقی جلوگیری از خشونت با سلاح گرم، از ده ایالتی که سخت گیرانه ترین قوانین را در زمینه سلاح گرم دارند، در هفت ایالت کمترین میزان قتل با اسلحه مشاهده می شود.

پنج ایالت آمریکا قوانین مربوط به فروش بدون مجوز سلاح را سخت گیرانه تر کرده اند و بررسی پیشینه خریداران هر سلاحی لازم است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار