ساری ؛

نخستین جشنواره تخصصی عسل طبیعی در مازندران

نخستین جشنواره تخصصی عسل طبیعی مازندران در بابلسر برگزار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از ساری؛ دبیر این جشنواره در این جشنواره گفت:نخستین جشنواره تخصصی عسل طبیعی مازندران با شعار پرورش زنبور عسل،اشتغال و کارآفرینی،فرهنگ سلامت غذایی امروز در مرکز آموزشی شهید حسن پور این شهرستان با حضور مردم و مسوولان برگزار شد.

فلاح افزود:این جشنواره که 20 غرفه برای ارائه عسل طبیعی، گل و گیاه و عرقیات دارد تا هفدهم شهرویر برای بازدید علاقه مندان ادامه دارد.

وی تصریح کرد:عرضه مستقیم انواع عسل طبیعی،معرفی و عرضه های سایر محصولات و فرآورده های زنبور عسل ، ترویج فرهنگ سلامت غذایی و ترویج فرهنگ اشتغال و کارآفرینی از اهداف برپایی این جشنواره است.

دبیر این جشنواره گفت: زنبورعسل سبب افزایش تولید محصولات کشاورزی ، باغی و تولید علوفه در کشتزارها و مراتع و افزایش پوشش در عرصه های جنگلی می شود.

فلاح با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای رسمی،مازندران به لحاظ تعداد زنبور رتبه چهارم،تعداد کندو رتبه پنجم و میزان تولید عسل رتبه ششم کشور را دارد.افزود:مازندران پنج هزارو 200 زنبورستان دارد که سالانه چهار هزار تن عسل در آنها تولید می شود.

به گفته وی بابلسر علاوه بر داشتن 55 زنبورستان با هفت هزار و 465 کلنی زنبور و سالانه بیش از 90 تن عسل به خاطر وجود مرکز آموزش کشاورزی شهید حسن پور در آن از سال 75 به عنوان پایلوت ملی مرکز زنبور عسل در کشور شناخته می شود .

دبیر این جشنواره گفت: وجود مزارع کلزا و باغ های مرکبات، جنگل های میان بند و مراتع ییلاقی در مازندران سبب شده است تا زمینه بسیار مناسبی برای پرورش زنبور عسل فراهم شود، به طوری زنبوداران می توانند در مراحل مختلف زمانی و مکانی از گل و گیاه موجود در سطح استان برای تولید عسل استفاده کنند.

به گفته فلاح این مرکز تحقیقاتی از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی بالایی نسبت به مراکز دیگر کشور برخورد است و اولین دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی پرورش زنبور عسل در کشور نیز از این مرکز فارغ التحصیل شدند و بیش از 70 درصد آنان هم اکنون به پرورش زنبور عسل و زنبورداری اشتغال دارند.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.