اصفهان؛

ترمیم وبازسازی منابع آبی منطقه شکارممنوع حنادرشهرستان سمیرم

منابع آبی منطقه شکار ممنوع حنا در شهرستان سمیرم ترمیم و بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سمیرم، کارکنان این اداره منابع آبی مورد استفاده حیات وحش شامل چشمه‌ها وآبشخورهای منطقه شکار ممنوع حنا را ترمیم ولایروبی کردند.

کاهش دبی آب و وضعیت نامناسب منابع آبی منطقه شکارممنوع حنا سمیرم به دلیل وقوع خشکسالی سال های اخیر محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را بر آن داشت تا نسبت به ترمیم ولایروبی چشمه‌ها وآبشخورها ضمن اقدام به لوله گذاری ازهدر رفت آب جلوگیری نمایند و منابع آبی موجود به طور بهینه مورداستفاده حیات وحش قرار گیرد.

مناطق شكارممنوع، مناطق مستعدي هستند كه درصورت ايجاد شرايط لازم قادرند به صورت يك اكوسيستم (زيست‌بوم) طبيعي فعال مطرح شده وبه عنوان پشتوانه‌اي براي حفاظت ازذخايرطبيعي كشوردررديف مناطق تحت حفاظت قرارگيرند.

این مناطق به صورت موقت به مدت سه ياپنج سال شكارممنوع اعلام که درصورت طي موفقيت آميزاين دوره مي‌تواننديكي ازعناوين مناطق حفاظت شده یا پناهگاه حيات وحش را احراز نمايند.

منطقه شکار ممنوع حنا با وسعت 78000 هکتار در جنوب استان ودر شهرستان سمیرم واقع شده و مشتمل بر زیستگاه های کوهستانی و گستره های آبی و حیات جانورانی چون کل و بز، قوچ و میش و ... همچنین انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر به مانند درنای معمولی، غاز خاکستری و مرغابی ها می باشد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: ترمیم ، بازسازی ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.