اصفهان؛

تنور گرفتن حق فنی در داروخانه ها همچنان داغ داغ است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به گرفتن حق فنی در داروخانه ها گفت: در صورتی که شخص دارو ساز در داروخانه حضور نداشته باشد بیمار نباید حق فنی را پرداخت کند .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، غلامرضا اصغری در نشست مطبوعاتی پیرامون بحث تحول نظام سلامت و به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: پرداخت حق فنی چندین سال است که از بیماران گرفته می شود اما این مسئله به دلیل وجود اشکالاتی که در دیوان وزارت کشور به وجود آمد حذف شد ولی مجددا پس از تصویب مصوبه مجلس این مساله در داروخانه ها جریان پیدا کردبه طوریکه برای گرفتن این حق فنی وجود شخص داروساز در داروخانه الزامی است و در صورتی که داروساز در داروخانه حضور نداشته باشد شخص بیمار می‌تواند این حق فنی را پرداخت نکند.

وی در ادامه به رتبه نخست استان اصفهان در اجرای طرح نظام سلامت اشاره کرد و گفت : باید کاری کنیم که بیماران به جز رفع بیماری دغدغه و مشکل دیگری نداشته باشند و در سند چشم انداز یک سری هدف گذاری باید انجام شود تا این جایگاه حفظ شود .

وی در ادامه افزود: در شاخص زندگی 12 درصد، در شاخص مرگ شیرخواران 5 درصد، مرگ و میر نوزادان 11 درصد و در رابطه با تخت های بیمارستانی 1.7 درصد در مقایسه با بعضی از کشورهای منطقه عقب تر هستیم، به طور کلی در سطح استان اصفهان هم در حوزه درمان و هم در حوزه بهداشت اقدامات خوبی را انجام داده ایم که مهم ترین آنها کاهش پرداختی مردم از جیب خود بوده است .

اصغری بیان داشت : در بیمارستان های دولتی 38 درصد هزینه ها را مردم پرداخت می کردند ولی در حال حاضر این میزان به کمتر از 8 درصد رسیده است که مابه التفاوت این مبلغ را دولت با عنوان یارانه سلامت تامین می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از زایمان های طبیعی رایگان در بیمارستان ها به عنوان یکی دیگر از اقدامات در حوزه درمان و سلامت نام برد و گفت: تمام زایمان های طبیعی در بیمارستان های دولتی 100 درصد رایگان انجام شده است که این امر هم به سیاست های جمعیتی کشور و هم به کاهش زایمان های سزارین کمک زیادی کرده است، البته هدف گذاری ما بر روی کاهش 17 درصدی بوده اما کاملا به آن نرسیده ایم و در حال حاضر یک کاهش 8 درصدی را در این زمینه داریم.

وی در رابطه با ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بیان کرد: تلاش کرده ایم که در همه بیمارستان های شهرهای محروم واقع در سطح استان اصفهان، یک تیم کامل از چهار تخصص ضروری پزشکان و متخصصان اطفال، زنان، داخلی و جراحی را تکمیل کنیم که این موضوع از مرگ و میر بیماران به دلیل خونریزی در این شهرها و انتقال آنها به بیمارستان های استان که بسیار وقت گیر بود جلوگیری کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستا ترمیم و توسعه بیمارستان های استان اصفهان تصریح کرد: در اکثر بیمارستان های استان اصفهان بازسازی های ساختمانی و تجهیزاتی صورت گرفته، همچنین در زمینه گرفتن زیرمیزی از بیماران با پزشکان و مراکز درمانی متخلف که حدود 12 مرکز بوده برخورد جدی صورت گرفته است.

اصغری اظهار داشت: ازدحام بسیار زیاد بیماران در بیمارستان های فوق تخصصی یک امر واقعی و نگران گننده می باشد که در این راستا برنامه هایی برای مدیریت جمعیت بیماران مراجعه کننده به این مراکز در دستور کار قرار دارد و معضل کمبود تخت های خالی در بیمارستان‌ها با توزیع بیماران در تمام مراکز درمانی و بیمارستان های واقع در شهر برطرف می شود.

وی در ادامه افزود: بیمارستان عیسی بن مریم در حوزه ارتوپدی، بیمارستان شریعتی در حوزه خونریزی‌های داخلی و بیمارستان شهید صدوقی در حوزه آی سی یو می توانند در پذیرش بیماران و برطرف کردن معضل ازدحام و شلوغی دیگر بیمارستان‌ها به ما کمک بزرگی کنند.  

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.