مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه يابي 405 اثر به سی و سومین جشنواره فرهنگی و ادبی کشوری دختران متوسطه دوم، اظهار کرد: توجه به خلاقیت دانش‌آموزان، اولین اولویت وزارت آموزش و پرورش است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ مهدی علی اکبرزاده در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فرهنگی و ادبی کشوری دختران متوسطه دوم، اظهار کرد: دانش آموزان تلاش کنند تا در درون مایه محتوای آثارشان حس وطن دوستی، روحیه ملی و مذهبی و عقاید اسلامی را تقویت نماید.

وی با اشاره به بیش از 5 میلیون اثر شرکت کننده در رشته‌های پنج‌گانه هنرهای دستی و تجسمی، هنرهای آوایی، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، رشته‌های ادبی و پژوهشی و رسانه فضای مجازی در سال 94ابراز کرد: از این تعداد حدود241 اثر ادبی و پژوهشی و 164 اثر در زمینه رسانه و فضای مجازی به جشنواره راه پیدا کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان این که حدود 14 میلیون دانش‌آموز در مسابقات رشته‌های هنری سراسر کشور شرکت کرده‌اند، تصریح کرد: مشارکت دانش‌آموزان در سال 94 بی نظیر بود و این موضوع نشان از وجود قابلیت‌ها و استعدادهای بی نظیر در کشور دارد.

علی اکبر زاده ادامه داد: دست نوشته‌ها و آثارادبیدانش آموزان در عصر انتظار می‌تواند به میزان قابل توجهی راهگشا و تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به فضای فرهنگی ایران، گفت: فضای مجازی، فضای ارتباطی خوبی است و این اشتباه است که دید منفی به فضای مجازی داشته باشیم چون این فضا در تحقق اهداف ما نقش بسزایی دارد.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش افزود: دانش‌آموزان اگر به دنبال خلاقیت هستند، باید از دنیای واقعی خارج شوند زیرا توان تصور خیلی از اتفاقات در دنیای واقعی وجود ندارد.

علی اکبرزاده با تعریف دانش آموز خلاق گفت: دانش‌آموزان خلاق دانش‌آموزانی هستند که با وجود حداقل امکانات می‌توانند آنچه را که در دنیای واقعی وجود ندارد، خلق کنند و به صورت اثر فرهنگی و ادبی ارائه نمایند.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.