ساری؛

حضور شاعران آملي در نخستین اجلاس جهانی هم‌سرایی

نخستین اجلاس جهانی هم‌سرایی همزمان با میلاد با سعادت امام رضا(ع) در فرهنگسرای بهمن تهران برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ در این مراسم که محمد بیک زاده (تهیه کننده سریال امام علی(ع)) مدیریت اجرایی آن را بر عهده داشت در حضور ۶۰۰ شاعر و سازمان های بین المللی یونسکو، یون هبی تات و ... از تمبر و امضای یادبود این اجلاس رونمایی شد و این اثر در گینس به ثبت جهانی رسید.

در حاشیه این اجلاس عباس مجابی با بيان اينكه که این حرکت شعری برای نخستین بار از سه سال گذشته آغاز شد گفت: ابتدا بنده 14 بیت شعر سرودم و طی فراخوانی از شاعران درخواست کردم تا آن را ادامه دهند که تا به امروز حدود سه هزار بیت شعر توسط 700 شاعر در موضوع مناجات و سوگندنامه در قالب مثنوی با وزن فعولن، فعولن، فعولن، فعل در بحر رمل مثمن محذوف، سروده شد.

وي با اشاره به اینکه اشعار سروده شده توسط شاعران در قالب سایت رونمایی شد، خاطرنشان کرد: قرار است به زودی با همکاری موسسه نور گستر گل ها این اشعار در یک کتاب هم منتشر شود.

گفتنی است از بین شاعران شرکت کننده در این اجلاس علی تجن جاری، پویا نبی‌زاده و آزیتا احمدی سه شاعر از شهر علم و هنر آمل هم حضور داشتند.که مثنوی مناجات آزیتا احمدی به عنوان شعر برگزيده انتخاب شد وی همچنین دوبیتی های مازندرانی اش در کتاب تش‌نا وارش نیز به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/ی


برچسب ها: حضور ، آملی ، سعادت ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.