همدان؛

بررسی جوامع علم موسیقی شفا در خانه نقد کتاب تهران

در چهل و نهمین نشست خانه نقد کتاب، جوامع علم موسیقی از کتاب شفا از انتشارات بنياد علمي و فرهنگي بوعلي‌سينا نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دبیر اطلاع رسانی بنياد بین المللی بوعلي‌سينا این نشست با حضور استاد سیدعبدالله انوار، مصحح و مترجم این کتاب  و آقایان سیدعبدالرضا موسوی طبری، علیرضا میرعلی‌نقی و بابک خضرایی برگزار می شود.

دارایی افزود: این نقد کتاب روز چهارشنبه این هفته از ساعت 17 در سرای اهل قلم واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصر، پلاک 2، طبقه همکف برگزار می‌شود.

جمشید کیانفر رئیس خانه نقد کتاب درباره چگونگی انتخاب کتاب برای نشست‌های نقد کتاب گفت: معمولاً کتاب‌هایی که منتشر می‌شود را در شورایی بررسی می‌کنیم و کتابی که از نظر علمی و موضوعی  پُر اهمیت و به اصطلاح کتاب‌سازی نباشد، مورد توجه قرار گرفته و انتخاب می‌شود.

رئیس خانه کتاب، هدف از نقد کتاب و نشست‌های انجام گرفته را بررسی محتوایی کتاب و بیان اهمیت‌های آن ذکر کرد و گفت: اگر کتابی با وجود اهمیتش دارای کاستی باشد، منتقدان آن را بیان می‌کنند تا در چاپ بعدی مورد توجه قرار گیرد.

کیانفر با توجه به برگزاری 48 نشست نقد کتاب از یک سال پیش تاکنون گفت:خانه نقد کتاب کار خود را از 22 مرداد1393 آغاز کرده و در یک سال گذشته توانسته است در جهت معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های مختلف منتشر شده اقدام نماید که کتاب جوامع علم موسیقی در چهل و نهمين نشست آن بررسی و نقد خواهد شد.

رئیس خانه نقد کتاب با توجه به اهمیت آثار و اندیشه‌ها و میراث شیخ‌الرئیس بوعلی‌سینا و نقش انتقال و معرفی علوم و آثار مفاخری همچون بوعلی در گسترش علم و دانش در کشور از علاقه‌مندان و اهل نظر برای شرکت در این نشست دعوت به عمل‌ آورد.

کیانفر اظهار داشت: دایرة‌المعارف شفا در زمینه فلسفه و علوم طبیعی شامل قسمت‌های الهیات، رياضيات،‌ طبیعیات و منطق است که بر اساس تقسیم‌بندی بوعلی‌سینا رياضيات آنشامل بر چهاربخش اصول هندسه، علم حساب، جوامع علم موسیقی و علم هيئت است.

استاد سیدعبدالله انوار نسخه‌شناسی و ابن‌سیناپژوه نامدار ایران توانسته است در پژوهشهايي بی‌بدیل و بی‌نظیر تمام کتاب شفا را که مشتمل بر 20 موضوع اصلی و فرعی است در مدت 12 سال ترجمه و شرح کند که بنیاد بوعلی‌سینا قسمت موسیقی آن را که شیخ‌الرئیس آن را جوامع علم موسیقی نام نهاده است، در بهار سال 1394 به زیور طبع آراسته است.

انتهای پیام/پ


برچسب ها: همدان ، بررسی ، موسیقی ، شفا ، نقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.