هشدار هواشناسی؛

وقوع توفان تندری در تهران/ دید افقی به 48 متر کاهش یافت

از ساعاتی پیش توفانی دیگر تهران وبخش‌هایی از استان البرز را درنوردید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ساعاتی پیش وقوع توفان در بخش‌هایی از استان‌های تهران،البرز،مرکزی،قزوین و قم سبب کاهش کیفیت هوا شد.
 
احد وظیفه مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در این خصوص اظهار داشته است:با ورود سامانه بارشی فعال به کشور و همراهی آن با نفوذ و تقویت زبانه پرفشار بر روی نیمه شمالی، در استان های واقع در غرب ، شمال غرب، سواحل شمالی، مرکز، ارتفاعات جنوب غرب و دامنه های البرز جنوبی ( واقع در شمال استان های تهران و البرز) ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

سرعت این توفان به 59.4 کیلومتر بر ساعت رسیده است و دید افقی 48 متر پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش؛ وزش باد نسبتا شدید در استان‌های تهران، البرز، مرکزی،قزوین وقم تا ساعات نیمه شب ادامه خواهد داشت و فردا در این مناطق بارش باران رخ خواهد داد.

مراکز مدیریت بحران مناطق مذکور نیز ضمن ارایه‌ی تمهیدات لازم شرایط آب و هوایی را زیر نظر دارند.

با توجه به احتمال رخداد توفان تندری و رگبار و رعد و برق و همچنین تند باد شدید موقتی، توصیه می شود برای تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مناطق مستعد سیل جوانب احتیاط رعایت شود و از ترددهای غیر ضروری از جاده‌های کوهستانی البرز به ویژه دامنه های شمال آن و جاده های کوهستانی شمال غرب جلوگیری شود.

آسمان تهران و البرز فردا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود و احتمال باد و گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در پاره‌ای از نقاط وجود دارد.کمینه دمای این دو استان به ترتیب به 19 درجه و 22 درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار