ورود صدها مهاجر به پایتخت اتریش

صدها مهاجر پس از ساعت ها انتظار در مرز مجارستان با قطار وارد وین، پایتخت اتریش شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری بی بی سی، صدها مهاجر پس از ساعت ها توقف در مرز مجارستان توانستند با قطار وارد وین، پایتخت اتریش شوند. بسیاری از آنها بلافاصله پس از ورود به وین، سوار قطارهایی به مقصد آلمان شدند.

مقامات اتریش روز دوشنبه قطارهایی را که از بوداپست، پایتخت مجارستان به سمت وین در حال حرکت بودند متوقف و اعلام کردند افرادی را که در مجارستان درخواست پناهندگی کرده باشند باز می گردانند؛ اما مشخص نیست این مسأله رخ داده باشد.

پلیس اتریش اعلام کرد حدود 1000 نفر وارد ایستگاه قطار وین شدند و از سوی شماری از افراد داوطلب میان آنها آب و غذا توزیع شد. پلیس اعلام کرده است مهاجران فرصت دو هفته ای دارند که درخواست پناهندگی کنند. بی بی سی به نقل از بتانی بل، خبرنگار خود در وین اعلام کرد آلمان مقصد اصلی مهاجرانی است که از مرزهای شرقی اتحادیه اروپا وارد می شوند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز دوشنبه اعلام کرد اروپا باید درباره برخورد با پناهندگان و مهاجرانی که به کشورهای اتحادیه اروپا وارد می شوند اقدامی انجام دهد. اتریش  پس از کشف جسد 71 مهاجر در کامیونی در این کشور، بازرسی های خود را از خودروهایی که از مجارستان وارد می شوند افزایش داده است. احتمال می رود بیشتر اجسادی که روز پنجشنبه کشف شدند، متعلق به سوری هایی باشد که از جنگ داخلی کشورشان فرار کرده اند. همچنین 5 نفر که احتمال می رود با حادثه مرگ مهاجران مرتبط باشند، دستگیر شده اند.

قرار است وزرای کشور اتحادیه اروپا 14 سپتامبر ( 23 شهریور) نشستی فوق العاده برای بررسی بحران مهاجران برگزار کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار