بحران پناهجویان در آلمان مرکل را به دردسر انداخت

صدراعظم آلمان به دلیل اعطای امتیاز پناهندگی به صدها پناهجو مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان، پس از قبول اعطای پناهندگی به صدها پناهجو که اغلب آنها سوری هستند، از سوی ائتلاف محافظه‌کار جناح راست مورد شدیدترین انتقادات قرار گرفت.

ماجرای پذیرش پناهجویان در آلمان به حدی سر و صدا به راه انداخته است که مقامات سیاسی این کشور، آشکارا و بی‌پرده "مرکل" را بابت اتخاذ چنین تصمیمی مورد شماتت قرار می‌دهند. "هورست سیهوفر،" مقام ارشد دولتی در ایالت باواریا و رهبر حزب سوسیال مسیحی آلمان در این باره گفت: مرکل مرتکب اشتباه بزرگی شده است. سیل پناهجویان به آلمان روانه شده‌اند و بدون شک همه ما برای سالها درگیر این مسئله خواهیم بود. طولی نمی‌کشد که کشور وارد شرایط اضطرار می‌شود و در آن زمان دیگر نمی‌توان به راحتی گره ایجاد شده را باز کرد.

 
"سیهوفر" همچنین اعلام کرد" از "ویکتور اوربان،" نخست وزیر مجارستان، دعوت کرده‌ایم تا 22 سپتامبر (31 شهریور) به باواریا سفر کند. وی از جمله مقامات سیاسی اروپا است که سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای در قبال پناهجویان اتخاذ کرده است و در برابر پذیرش سیل آوارگان مقاومت می‌کند. باید با او در باره حل این بحران مشورت و رایزنی کنیم.

"هانس پیتر فردریش،" وزیر کشور سابق آلمان، نیز در این باره گفت: این تصمیم که دروازه‌های آلمان را به روی هزاران پناهجو باز کنیم، کاملا غیر‌مسئولانه است. مخالف کمک به این افراد نیستیم؛ اما نباید بدون کنترل و ثبت نام قانونی آنها را به کشور راه دهیم.

وی در ادامه مدعی شد: مشخص نیست چند نفر از آنها اعضای گروه‌های تروریستی مانند داعش هستند. آلمان فرصت خوبی در اختیار افراط‌‌گرایان قرار داده است تا با چهره پناهجویان، خود را به قلب اروپا برسانند.

صدراعظم آلمان و متحدان هم‌حزبی وی در روزهای اخیر بارها تاکید کردند دیگر کشورهای اروپایی نیز باید به موجب معاهده دوبلین پذیرای آوارگان جنگی باشند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار