قوانین ضد مهاجرتی مجارستان برای مقابله با پناهجویان سوری

نخست وزیر مجارستان برای جلوگیری از هجوم پناهجویان سوری به اروپا طرحی پیشنهاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، "ویکتور اربان" – نخست وزیر مجارستان – برای جلوگیری از ورود پناهجویان سوری به اروپا، خواستار اعطای بسته جامع کمکی به کشورهای همسایه سوریه شد. 

به باور نخست وزیر مجارستان، در صورت کمک مالی به کشورهای همسایه سوریه، این کشورها از پذیرش پناهجویان سوری سرباز نخواهند زد و در مقابل، پناهجویان نیز با دریافت کمک کافی عازم اروپا نخواهند شد. پیشنهاد دولت مجارستان برای مقابله با هجوم مهاجران سوری، اعطای بسته مالی 3.4 میلیارد دلار به کشورهایی است که میزبان بیشترین پناهجو از سوریه هستند.  

ویکتور اربان اظهار داشت: "اگر برای جلوگیری از ورود مهاجران سوری به اروپا به کمک مالی بیشتری نیاز باشد، این کمک ها را افزایش می دهیم. تا جایی که دیگر شاهد ورود پناهجویان سوری به اروپا نباشیم."

وی بر این باور است که مهاجران سوری به طور مستقیم از سوریه عازم اروپا نمی شوند. بلکه آنها از اردوگاه های پناهجویان که در کشورهای همسایه مستقر هستند گریخته و عازم اروپا می شوند.
اربان در ادامه اینگونه نتیجه گیری کرد که مهاجران سوری برای یافتن زندگی بهتر و نه برای گریز از خطر، اردوگاه های پناهجویان را ترک می کنند و عازم اروپا می شوند. چرا که در اردوگاه های پناهجویان، خطری آنها را تهدید نمی کند.

اظهارات نخست وزیر مجارستان در حالی مطرح می شود که این کشور در حال احداث حصاری در مرز صربستان است. هدف از این اقدام، ممانعت از ورود مهاجران عنوان شده است. قرار است دولت مجارستان از 15 سپتامبر (24 شهریور) قانونی را اجرا کند که به موجب آن، در صورتی که مهاجری به طور غیر قانونی وارد این کشور شود، دستگیر خواهد شد.

درخواست نخست وزیر مجارستان در حالی اعلام می شود که سران اتحادیه اروپا در خصوص چگونگی مقابله با بحران پناهجویان سوری اختلاف نظر دارند. چرا که پیشنهاد آلمان برای پذیرش پناهجویان سوری با سردی از سوی کشورهای شرق اروپا مواجه شد.

 آلمان پیشنهاد کرده بود برای حل بحران پناهجویان سوری، هر کشور اروپایی می بایست میزبان 160000 پناهجو باشد. وزیر امور خارجه آلمان در نشستی مشترک با همتایان خود از کشورهای مجارستان، چک، اسلواکی و هلند هشدار داد بحران مهاجرت در اروپا می تواند به بزرگترین چالش تاریخی اتحادیه اروپا تبدیل شود.

وی اظهار داشت: "اگر باور داشته باشیم بحران مهاجرت بزرگترین چالش کنونی اروپاست، در اینصورت نباید انتظار داشته باشیم گره این مشکل به وسیله یک کشور باز شود."

وزیر امور خارجه اسلواکی نیز در این خصوص اظهار داشت خواستار اجرای طرحی است که تمامی کشورهای اروپایی برای اجرای آن هم صدا شوند. از این رو مخالف هر گونه طرح تحمیلی است. دولت راست گرای دانمارک نیز اعلام کرد در طرح دولت آلمان برای پذیرش مهاجران سوری شرکت نمی کند.

اختلاف سران اتحادیه اروپا در خصوص چگونگی مقابله با هجوم پناهجویان سوری به اروپا در حالی شدت می یابد که فشار افکار عمومی بر سیاستمداران افزایش یافته است. قرار است هزاران نفر از مردم اروپا امروز برای همبستگی با مهاجران سوری در مراسم "روز اقدام" شرکت کنند. 

سازمان بین المللی امور مهاجران اعلام کرد در سال جاری میلادی، حدود 430000 مهاجر و پناهجو از مدیترانه وارد اروپا شدند. اکثر آنها به دلیل خشونت و جنگ از کشورهای خود گریخته اند و عازم اروپا شده اند.

انتهای پیام/



 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار