مخالفت فرانسه با تبعیض مذهبی در پذیرش پناهندگان

نخست وزیر فرانسه با گزینش مذهبی پناهندگان مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، در حالی که برخی مسئولان اروپایی اعلام کردند تنها میزبان پناهندگان مسیحی خواهند بود، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد مخالف گزینش مذهبی پناهندگان است.

والس شب گذشته و تنها چند روز مانده به آغاز سال جدید یهودیان در کنیسه ناصره در پاریس با تأکید بر اینکه حق پناهندگی، حقی جهانی است، اعلام کرد: پذیرش پناهندگان باید طبق مقررات انجام شود.

سخنان نخست وزیر فرانسه پس از آن بیان می شود که شهرداران دو شهر فرانسه اعلام کردند تنها آماده پذیرش پناهندگان مسیحی خواهند بود. یکی از این شهرداران این اقدام را در ارتباط با نگرانی ها از مسأله تروریسم عنوان کرده بود.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد کشورش میزبان 24 هزار پناهنده در دو سال آینده خواهد بود. این اقدامات در حالی انجام می شود که اتحادیه اروپا تلاش دارد سهم هریک از کشورهای عضو را برای پذیرش پناهندگان مشخص کند.

"ویکتور اربا،" نخست وزیر مجارستان چند روز پیش اعلام کرده بود اجازه ورود به پناهندگانی که بیشتر آنها مسلمان هستند، هویت مسیحی اروپا را تهدید می کند. همچنین قبرس نیز اعلام کرده ترجیح می دهد پناهندگانی را که اجازه ورود آنها را به سرزمین هایش می دهد، مسیحی باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار