دیوید کامرون: انگلیس میزبان پناهندگان سوری خواهد بود

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور تا سال 2020، بیست هزار پناهجو را اسکان خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ "دیوید کامرون،" نخست وزیر انگلیس که در مجلس عوام این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت: ما پناهندگان سوری را در ترکیه، لبنان و اردن پذیرش می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد این کشور تا سال 2020، بیست هزار پناهجو را اسکان خواهد داد.

وی گفت: اقدامات ما در مبارزه با تروریسم قانونی بوده است.

کامرون در ادامه افزود؛ تهدیدات داعش در حال افزایش است و به همین علت راهبردی را برای مبارزه با تروریسم تدوین کرده‌ایم.

نخست‌وزیر انگلیس تاکید کرد؛ هواپیماهای انگلیسی بیش از 300 سورتی پرواز برای هدف قرار دادن تجمعات داعش (در عراق) انجام داده‌اند.

وی گفت: سه عضو داعش در حمله هواپیماهای بدون سرنشین انگلیس در رقه سوریه کشته شدند.

کامرون افزود؛ داعش امنیت انگلیس را تهدید می‌کند و این گروه هر چه زودتر شکست داده شود بهتر است.

نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد؛ "آنگلا مرکل،" صدراعظم آلمان در تماس تلفنی با وی از اقدام انگلیس برای پذیرش مهاجران انگلیسی قدردانی و استقبال کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد؛ همکاری‌ای که انگلیس و فرانسه در زمینه تقویت امنیت مرزهای مشترک دو کشور در برابر مهاجران غیرقانونی صورت دادند ارتباطی با عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا ندارد و اگر انگلیس عضو اتحادیه اروپا نیز نبود باز این همکاری را صورت می داد.

نخست وزیر انگلیس درباره دخالت نظامی این کشور در سوریه گفت: ما کار درستی انجام می دهیم. داعش در بخشی از سوریه است که دولت ندارد و هیچ راه دیگری برای مقابله با این تهدید وجود ندارد. بنابراین انگلیس نمی تواند صبر کند تا آشوب و تروریسم به داخل کشور ما بیاید و باید اقدامی برای خنثی کردن این تهدید پیش روی امنیت ملی کشور انجام دهد. من مطمئن هستم که ما در حال انجام کار درستی هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار