اولاند: فرانسه آماده پذیرش 24 هزار پناهنده است

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا باید برای پذیرش پناهندگان اقدام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه العربیه در خبری فوری اعلام کرد فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه گفته است این کشور آماده است مسئولیت خود را در قبال پناهندگان به انجام برساند. وی تصریح کرد کشورش آماده است میزبان 24 هزار پناهنده در دوسال آینده باشد.


وزیر خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد تروریسم و بحران پناهندگان در کل چالشهای بزرگی برای بشریت به شمار می روند. وی تصریح کرد ما باید مسئولیت کمک رسانی به پناهندگانی را که از مناطق جنگی فرار می کنند به انجام برسانیم. اولاند اعلام کرد باید موج پناهجویان مهار شود. وی تصریح کرد کمک رسانی به پناهجویان در قانون اساسی فرانسه به رسمیت شناخته شده است. اولاند با اشاره به میلیون ها پناهنده در ترکیه، لبنان و اردن گفت برای جلوگیری از مهاجرت میلیونها پناهنده، باید به کشورهای همجوار سوریه کمک کنیم. وزیر خارجه فرانسه با اشاره به اینکه مسئولیت پناهندگان و مهاجران بر روی دوش همگان است گفت پاریس آماده برگزاری نشستی بین المللی برای بررسی بحران مهاجرت است.
اولاند در ادامه تصریح کرد باید با تروریسم که سرچشمه بحران مهاجرت است برخورد شود. وی تصریح کرد داعش مشکل اصلی بحران مهاجرت به شمار می رود. اولاند همچنین اعلام کرد هواپیماهای شناسایی فرانسه بزودی بر فراز سوریه به پرواز در خواهند آمد. وزیر خارجه فرانسه همچنین اعلام کرد بزودی تمامی راه های احتمالی مبارزه با تروریسم را در سوریه بررسی خواهیم کرد.  وی همچنین تأکید کرد کشورش هیچ عملیات زمینی را در سوریه انجام نخواهد داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار